• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

رشد کشور از مسیر توسعه دانش می گذرد/ ارتقا سطح کیفی رینوتکس ۲۰۲۲ نسبت به دوره های قبل

  • کد خبر : 83506
  • 07 آبان 1401 - 10:45
رشد کشور از مسیر توسعه دانش می گذرد/ ارتقا سطح کیفی رینوتکس ۲۰۲۲ نسبت به دوره های قبل
یاز اکو - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه رینوتکس یکی از معتبر ترین نمایشگاه های حوزه نوآوری و فناوری کشور با سابقه طولانی است که امسال نیز دهمین دوره آن در حال برگزاریست‌.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، آرش رنجبران گفت: بعد از کرونا این پررنگ ترین دوره برگزاری می باشد و باعث خوشحالی است که استقبال خوبی از این نمایشگاه شده است.
وی با بیان اینکه ۱۱ زون به مدیریت ارگان های مختلف که عمدتا دانشگاه های مختلف استان هستند در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کردند، افزود: زون نوآوری و فناوری برق، الکترونیک، فوتونیک و مخابرات به عنوان یکی از مهمترین زون های نمایشگاه است و بیش از ۲۰۵ طرح در این دوره شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۵۰ طرح در سطح کشور که در حوزه های مختلف هستند در این نمایشگاه حضورپیدا کرده است و عمده این طرح ها مختص آذربایجان شرقی می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به اینکه زون نوآوری و فناوری برق، الکترونیک، فوتونیک و مخابرات مثل همیشه یکی از پررونق ترین و تاثیرگذارترین زون ها در حوزه فناوری می باشد، اضافه کرد: کل طرح های نمایشگاه به غیر از بخش دانش آموزی ۶۵۰ طرح می باشد که یک سوم از این طرح ها در این زون است که نشان دهنده فعالیت خوب جمهوری اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه قطعا راه نجات هر کشوری از مسیر توسعه دانش و توجه به شرکت های دانش بنیان و فعالیت های دانش پایه میگذرد، افزود: در این چند سال یکی از کلید واژه های مقام معظم رهبری این است که توجه ویژه ای به مسائل دانش بنیان، حمایت از شرکت ها و فعالان حوزه دانش شود.

رنجبران گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از شبکه های علمی و بزرگترین دانشگاه حضوری کشور و جهان در این حوزه برنامه های جدی را دنبال می کند.

خانواده ها خواستار تضمین آینده فرزندان خود هستند

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول دانشگاه آزاد اسلامی پیام جامعه را دریافت کرده است؛ آن پیام این است که خانواده ها از فرزندان خود صرفا خواستار مدرک تحصیلی نیستند بلکه خواستار تضمین آینده فرزندان خود هستند.

رنجبران اضافه کرد: هر مجموعه آموزشی و دانشگاهی بتواند برای آینده فرزندان خانواده ها تضمینی ایجاد کند قطعا در جذب مخاطبین موفق خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در این مسیر قدم برداشته است و در بحث سراهای توسعه نوآوری، توجه مراکز رشد و حتی در بحث بسیارمهمی به نام پویش که طرح اشتغال هم زمان دانشجو در هنگام تحصیل و صنعت، خدمات، کشاورزی و بخش های جامعه طرح بسیار خوبی ایجاد کرده است و در این طرح هماهنگی توسط دانشگاه با صنایع صورت می گیرد که دانشجویان به عنوان کارآموز در صنعت حضور پیدا کنند و از چند روز کارآموزی در هفته حقوق دریافت کنند تا بتوانند مخارج دانشگاهی خود را پرداخت کنند به طوری که بخش عمده مخارج را صنعت پرداخت خواهد کرد و از این طریق افراد جذب دنیای کار می شوند. اگر خانواده ها شاهد اشتغال و تضمین آینده فرزندان خود در دانشگاه ها شوند قطعا مخاطبین را بیشتر جذب خواهد کرد.

همه ارگان ها بنا به شرایط جامعه باید بازمهندسی شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اضافه کرد: همه ارگان ها بنا به شرایط جامعه باید تغییر ماموریت دهند به نوعی بازمهندسی شوند که دانشگاه آزاد در این مسیر قدم بزرگی را برداشته است.

در نهایت رنجبران با اشاره به اینکه نمایشگاه رینوتکس در ۱۰ دوره برگزار شده است متاسفانه به دلیل شیوع کرونا دو دوره به صورت مجازی برگذار شده است که خوشبختانه این دوره بعد از مدت ها به صورت حضوری برگذار شد و شاهد استقبال گرم فناوران و متقاضیان فناوری هستیم و علاوه بر آن سطح کیفی نمایشگاه نسبت به دوره های قبل بهتر شده است که به تثبیت جایگاه رینوتکس در جغرافیای فناوری کشور کمک می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});