• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

پروژه پلی­ اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 84032
  • 11 آبان 1401 - 17:00
پروژه پلی­ اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
یاز اکو - مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: پروژه پلی­ اتیلن سنگین این واحد با تکنولوژی دوغابی به ظرفیت ۳۱۰ هزار تن در سال در حال اجراست و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیاوش درفشی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد، گفت: در زمان حاضر ۴۰۰ نفر نیرو در این پروژه فعال هستند.

وی میزان پیشرفت این پروژه در بخش مهندسی را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: نصب ساندویج پنل انبار محصول ها شروع شده و در خصوص وسلها و منهولها نیز اقدامات مربوطه در حال انجام است.

درفشی اظهار کرد: فاز مهندسی پایه – Basic Engineering طرح بزرگ پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز برای اولین بار در کشور با استفاده از دانش فنی داخلی انجام شده و قرارداد آن، میان پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) به امضا رسید.

وی اعلام کرد: با آغاز فعالیت‌های اجرایی و مطابق با برنامه ریزی دقیق انجام شده در اواخر سال ۱۴۰۲ واحد پلی اتیلن سنگین به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت تولیدات پلیمری شرکت را به ۲/۲ برابر ظرفیت فعلی می رساند.

درفشی گفت: حجم سرمایه گذاری طرح حدود ۲۲۰ میلیون دلار معادل ۴۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و در دوران اوج نصب و ساختمان برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال به همراه دارد و با راه اندازی آن میزان صادرات پتروشیمی تبریز به حدود سه برابر میزان فعلی خواهد رسید.

وی یادآوری کرد: مجتمع پتروشیمی تبریز نخستین واحد پتروشیمی کشور است که واحد تولید پلی اتیلن سنگین در آن با دانش بومی، طراحی و اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});