• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

برنامه‌ریزی تولید مشترک پنج میلیون خودرو بین ایران و روسیه

  • کد خبر : 86370
  • 05 آذر 1401 - 10:45
برنامه‌ریزی تولید مشترک پنج میلیون خودرو بین ایران و روسیه
یاز اکو - اصغر ابراهیمی اصل بیان کرد: در میان مدت برنامه ریزی برای تولید سه میلیون خودرو و در بلند مدت پنج میلیون که دو میلیون دستگاه سهم ایران است و یک میلیون برای کشورهای عضو بریکس است، انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نود اقتصادی، اصغر ابراهیمی اصل، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در ابتدای سال روسیه از ایران دعوت کرد که با توجه به تحریم ها به ما کمک کنید. ۹۳ قلم لوازم به ما اعلام کردند.

وی بیان کرد: سه هفته پیش در اجلاس مشترک ایران و روسیه، مجددا روسها از ما پرسیدند که نتیجه نمایشگاهی که برگزار کردیم چه شد. طرحی بود که نواک معاون نخست وزیر روسیه در خصوص آن صحبت کرد. بعد از آن با “صاایران” قراردادی بسته شده و در حال ارسال قطعه هستیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اعلام کردیم که می‌توانیم ظرف یک سال قطعات مورد نیاز را تامین کنیم. نکته دیگر در خصوص قطعات با تکنولوژی بالا است که قرار است با همکاری بخش خصوصی ایران، چین و روسیه انجام شود.

ابراهیمی اصل بیان کرد: در میان مدت برنامه ریزی برای تولید سه میلیون و در بلند مدت پنج میلیون که دو میلیون دستگاه سهم ایران است و یک میلیون برای کشورهای عضو بریکس است، انجام شده است. البته گفته شده که شرط همکاری بخش خصوصی است چرا که ایران خودرو و سایپا زیان ده هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});