• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
شهردار تبریز:

عمارت کلاه فرنگی تبریز احیا می‌شود/ افتتاح پارک سفیر در ماه جاری

  • کد خبر : 8638
  • 05 فروردین 1400 - 13:45
عمارت کلاه فرنگی تبریز احیا می‌شود/ افتتاح پارک سفیر در ماه جاری
یاز اکو - شهردار تبریز با اشاره به افتتاح فاز اول بوستان «باغشمال» این شهر گفت: عمارت کلاه فرنگی این مجموعه نیز بازسازی و احیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ایرج شهین‌باهر روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی احداث پارک باغشمال که در محل پادگان ارتش واقع شده است، افزود: سالن‌های پادگان سابق ارتش تخریب و بازسازی می‌شود و به همراه آن پی ریزی عمارت کلاه‌ فرنگی باغشمال نیز در حال انجام است.

مجموعه کاخ‌ها و عمارت‌های باغشمال یا «شازدا باغی»، یکی از باغ‌ها و محله‌های تاریخی و معروف شهر تبریز است که در قسمت مرکزی این شهر واقع شده‌ و به دستور یعقوب آق‌قویونلو در دوران صفوی و قاجار برای میهمانی‌های شاهزادگان بنا شده بود.

عباس میرزا و دیگر شاهزادگان قاجار در دوران شاهزادگی خود با احداث ساختمان‌ها و کاخ های گوناگون در محوطه باغ‌شمال تبریز، بیش‌ترین رونق و آبادانی را به آن بخشیدند، به گونه‌ای که این باغ پس از عباس میرزا به باغ شازدا مشهور گشت و در سال ۱۳۰۸ شمسی این مجموعه به تملک شهرداری درآمد و ویران شد.

شهردار تبریز از تکمیل و افتتاح فاز اول پارک باغشمال، شامل کاربری‌های فرهنگی و فضای سبز تا پایان خردادماه امسال خبر داد و افزود: فعالیت عمرانی در پارک باغشمال بر اساس زمان بندی و برنامه‌ریزی مشخص جلو می‌رود.

شهین باهر با اشاره به کاربری‌های پیش بینی شده در سالن های پادگان سابق ارتش، اظهار داشت: در فاز اول احداث پارک باغشمال که شامل ۹ سالن است، کاربری‌هایی همچون باغ کتاب، موزه، سالن تئاتر و برخی فضاهای عمومی برای برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه‌ کرد: تلاش داریم تا پایان خرداد ماه کاربری‌های تعریف شده فعالیت خود را آغاز کنند و فضای سبز پیش‌بینی شده نیز در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

شهین باهر افزود: تا پایان خردادماه سال جاری و همزمان با افتتاح فاز اول پارک باغ شمال، ورودی پارک از حد غربی نیز بازگشایی می‌ شود. 

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم پارک باغشمال در ماه های آینده، گفت: در حد شرقی پارک باغشمال که عمارت کلاه‌فرنگی در آن واقع است، پروژه باززنده‌سازی این عمارت آغاز شده و فونداسیون آن نیز در حال تکمیل است که تلاش داریم در فاز دوم تحویل شهروندان دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});