• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

چالش سدمعبر میوه فروشان در هشترود

  • کد خبر : 88714
  • 25 آذر 1401 - 17:00
چالش سدمعبر میوه فروشان در هشترود
یاز اکو - فرماندار هشترود با اشاره به چالش سدمعبر میوه فروشان در هشترود، گفت: برخورد، جریمه و تذکر به دست فروشان در خصوص برچیدن سد معبر قبل از ارائه راهکار و تهیه مکان مناسب یک ظلم آشکار به حقوق این افراد است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علیرضا توری در جلسه شورای اسلامی شهر هشترود که در ساختمان شورا برگزار شد، خاطر نشان کرد: چندین مکان برای ایجاد بازارچه میوه و تره بار در شهر هشترود وجود دارد و دست فروشان می‌توانند با کمک شهرداری در آن محل ساکن شوند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: میوه فروشان سطح شهر باید توسط شهرداری ساماندهی شده و مشاغل مزاحم نیز باید به خارج از محدوده شهر هدایت شوند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان هشترود نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: در شهر هشترود وضعیت سد معبر بسیار عذاب آور است و حتی این موضوع در شورای تامین نیز مطرح شده است.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی اظهار کرد: نیروی انتظامی منطقه هشترود به تنهایی سد معبر را بیش از ۷۰ درصد کاهش داده است اما شهرداری و اداره صمت هشترود که ضابط خاص در این حوزه هستند آنچنان تلاشی برای برچیدن سد معبر نکرده‌اند و فقط به تذکر دادن اکتفا کرده‌اند.

برچیدن سد معبر در هشترود نیاز به جراحی دارد

وی اضافه کرد: برچیدن سد معبر در هشترود نیاز به جراحی دارد و وضعیت شهر هشترود طوری است که باید بازارچه میوه و تره بار در این شهر ایجاد شود.

نماینده دادستان هشترود نیز در این جلسه گفت: قوه قضائیه در خصوص برخورد با سد معبرکنندگان به جد پیگیر است و در خصوص این موضوع با درخواست شهرداری و سایر ادارات متولی اقدام به صدور حکم می کند.

عظیمی اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان هشترود وظیفه خاص خودش را دارد و نمی‌تواند فراتر از قانون حکم صادر کند اما در خصوص درخواست کمک از هر شخص حقیقی و حقوقی جواب مثبت خواهد داد.

میوه فروشان به قانون تمکین ندارند

شهردار هشترود نیز در این جلسه یادآور شد: متاسفانه سد معبر به یک معضل عظیم در اکثر شهرها تبدیل شده است اما در این خصوص اداره صمت شهرستان هیچ گونه ساختار صدور پروانه و فرستادن مراجعه کنندگان را رعایت نمی‌کند و نتیجه این کار به بی برنامگی دست فروشان منجر می‌شود.

مهدی پورصادق اضافه کرد: متاسفانه بعضی از میوه فروشان از برچیدن سد معبر امتناع می‌کنند و به قانون تمکین ندارند.

وی افزود: به غیر از شهرداری، هشت اداره در برچیدن سد معبر دخیل است و باید همکاری همه جانبه در برچیدن سد معبر داشته باشند.

سلامت روانی و بصری شهر به مخاطره افتاده است

رئیس شورای اسلامی شهر هشترود گفت:سلامت روانی و بصری شهر توسط افرادی که اقدام به سد معبر می کنند از هر لحاظ به مخاطره افتاده است.

رئیس اداره صمت هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: اداره صمت پا به پای سایر ادارات متولی برچیدن سد معبر در این امر و رفع مزاحمت‌های بصری از خیابان‌ها و پیاده رو ها پای کار و آماده همکاری شبانه روزی است.

بهروز عبدیلی خاطرنشان کرد: اداره صمت آمادگی دارد به همراه شهرداری و سایر ادارات در بر چیدن سد معبر به صورت شبانه روزی اقدامات لازم را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});