• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

سرما و چالش تهیه کپسول گاز مایع در ارومیه/ مشکلی که همچنان باقی است

  • کد خبر : 88928
  • 27 آذر 1401 - 15:00
سرما و چالش تهیه کپسول گاز مایع در ارومیه/ مشکلی که همچنان باقی است
یاز اکو - برخی نقاط در شهرستان ارومیه که هنوز به شبکه سراسری گاز متصل نیستند با آغاز فصل سرما با چالش تامین کپسول گاز مایع مواجه شده‌اند، چالشی که مدیر شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه ، آن را ناشی از تعمیرات اضطراری در پالایشگاه اراک می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا،شهروندان در نقاط مختلف ارومیه که هنوز به شبکه سراسری گاز متصل نشده‌اند این روزها از عدم تامین سیلندرهای گاز مایع گلایه‌مند هستند و این موضوع مشکلات زیادی برای آنان ایجاد کرده است. ایلنا نیز تا کنون چندین گزارش وگفت وگو در این باره منتشر کرده اما بنا به گفته شهروندان مشکل هنوز پابرجاست.

این امر باعث شده تا مردم برای تامین گاز مایع مورد نیاز خود مسیرهای طولانی را بپمایند و در صف‌های متراکم به انتظار نافرجام بمانند تا شاید موفق به تامین سیلندرهای گاز مایع مورد نیاز خود شوند.

اعتراض‌های مردمی نسبت به این مسئله علاوه بر ارائه شکایات به فرمانداری‌ به فضای مجازی نیز کشیده شده است که از جمله این اعتراض‌ها می‌توان به پیام‌های منتشر شده مردم در فضای مجازی اشاره کرد که خواستار برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان برای حل این مشکل شدند.

مردم و مشکل نبود سیلندرهای گاز مایع

حسن محمدی یکی از شهروندان ارومیه گفت: از ساعت چهار صبح برای پر کردن کپسول گاز در صف منتظر بودم، چندروز است که کپسول گازمان تمام شده و برای گرم کردن و آشپزی با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: این چند روز هر وقت به محل توزیع کپسول‌های گاز مراجعه می‌کنم، بسیار شلوغ است و باید چند ساعت در صف به انتظار بنشینم و بیشتر اوقات نیز با توجه به تعداد زیاد مراجعه کنندگان بی‌نتیجه به خانه می‌گردم.

زهرا معصومی،یکی دیگر از شهروندان گفت: کمبود کپسول گاز مردم را به دردسر انداخته است چرا که هنوز خیلی‌ها از گاز مایع استفاده می‌کنند،در حال حاضر هر کپسول گاز به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

ذخیره سازی ۱۵۰ هزارتن گاز مایع در ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه از ذخیره بالغ بر ۱۵۰ تن گاز مایع در تاسیسات شرکت‌های اصلی منطقه ارومیه خبرداد و گفت:قیمت مصوب هر سیلندر ۱۱ کیلویی ۲۲ هزار تومان است.

احمد مجرد، با بیان اینکه طرح سهمیه بندی و ثبت نام الکترونیکی کپسول گاز مایع یکی از اثربخش ترین طرح ها در رابطه با بحث صرفه جویی و شناسایی مصرف کنندگان واقعی است، گفت: بالغ بر ۱۵۰ تن گاز مایع در تاسیسات شرکت‌های اصلی منطقه ارومیه ذخیره شد.

وی گفت: آذربایجان غربی با ۱۵۰ هزار خانوار نفت سوز همچنان بزرگترین مصرف کننده نفت سفید در سطح کشور به حساب می آید، به این ترتیب با شروع پیک سرما و افزایش روند مصرف فرآورده های نفتی، درخواست مردم نیز نسبت به تهیه کپسول گاز مایع چندین برابر شده است.

مجرد افزود: با توجه به تعمیرات اضطراری که هفته گذشته در پالایشگاه اراک بوجود آمده بود، اختلالاتی در توزیع این فرآورده را موجب شده بود که بلافاصله با رفع مشکل و جبران این اختلال، ذخیره سازی گاز مایع از طریق پالایشگاه های تبریز و آبادان در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: خانوار های مصرف کننده نفت سفید شهری و روستای برای دریافت سهمیه گاز مایع، نیاز به ثبت نام در سامانه سدف را ندارند و هر ماه بصورت اتوماتیک در کارت بانکی سرپرستان خانوار مصرف کننده نفت سفید شهری و روستایی تعداد ۴ عدد کپسول ۱۱ کیلویی شارژ می شود.

وی افزود: قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای هر سیلندر ۱۱ کیلویی ۲۲ هزار تومان و از تمامی تاسیسات گاز مایع قابل دریافت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});