• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض جاده گردشگری اردبیل-ارجستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 89157
  • 29 آذر 1401 - 13:00
۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض جاده گردشگری اردبیل-ارجستان اختصاص یافت
یاز اکو - نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی جاده گردشگری اردبیل-ارجستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صدیف بدری روز سه شنبه اظهار کرد: عملیات بهسازی و تعریض جاده اردبیل – ارجستان از چندین سال پیش جزو مطالبات مهم مردم سرعین و اردبیل بود که با پیگیری‌های انجام شده در مرحله اول ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی دریافت شد.

وی افزود: هم‌اکنون این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار بوده و فاز اول آن در روزهای آینده از سمت ارجستان به‌طور هفت کیلومتر آغاز می‌شود و مابقی مسیر نیز طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته سال آینده عملیاتی خواهد شد.

نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه راهسازی در استان صورت گرفته است ولی شاخص‌های جاده‌ای حکایت از فاصله زیاد این استان با استانداردهای کشوری دارد و جاده‌ها همچنان روزانه شاهد حوادث رانندگی تقریبا پرشمار است.

بدری بیان کرد: وقوع تصادفات متعدد با تلفات پرشمار در جاده‌های استان بویژه در مسیر شمالی از مدت‌ها پیش جزو دغدغه‌های شهروندان استان و مسئولان بوده است.

اختصاص اعتبار برای طرح راه آهن اردبیل- میانه

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای طرح راه آهن اردبیل- میانه افزود: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای تسریع در اجرای طرح راه‌آهن اردبیل در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود بانک عامل به تعهدات خود در پرداخت اعتبارات عمل کند و از محل سفر رئیس جمهور هم ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.

سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهور به استان اردبیل

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهور به استان اردبیل خبر داد و گفت: سفر رئیس جمهور به این استان در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور اعتباراتی برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود طرح ریلی به عنوان یک طرح ملی در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل راه آهن اردبیل-میانه خواسته و مطالبه اصلی مردم استان است، افزود: دولت در تکمیل این طرح مصمم است و از استاندار اردبیل هم خواستیم تکمیل این طرح را در اولویت کاری خود قرار دهد.

بدری بیان کرد: پیگیر هستیم در مجلس شورای اسلامی طرح راه آهن اردبیل-پارس آباد دارای ردیف ملی شود تا با تامین اعتبار لازم شاهد تکمیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالعه فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام شده است افزود: اتصال این طرح به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی و نیز توجه ویژه به راه‌آهن و توسعه حمل و نقل هوایی جزو اولویت‌های اساسی است و ایمنی ترددها با تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب با اتصال راه‌آهن اردبیل – مغان تحقق می‌یابد.

کم‌توجهی به مقوله معیشت فرهنگیان

بدری با انتقاد از کم‌توجهی به مقوله معیشت فرهنگیان، گفت: کار به جایی رسیده که معلم برای جبران هزینه‌های عقب مانده زندگی خود به مشاغل دوم نظیر فعالیت در تاکسی اینترنتی یا مشاوران املاک روی می‌آورد و این در شأن معلم نیست.

وی با طرح این خواسته که در برنامه هفتم توسعه بسترسازی شود تا معلمین در بحث حقوق و سطح‌بندی شغلی همانند اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها باشند، افزود: منطقه‌بندی نشدن کنکور، دلیل پایین آمدن درصد قبولی و سطح رتبه داوطلبان کنکور در استان اردبیل است که نیاز به بازبینی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});