• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
6

ترکیه قصد دارد به زودی اولین کلیسای تازه ساخته خود را افتتاح کند

  • کد خبر : 91032
  • 18 دی 1401 - 13:45
ترکیه قصد دارد به زودی اولین کلیسای تازه ساخته خود را افتتاح کند
یاز اکو - آخرین نواقص افتتاح اولین کلیسا در تاریخ جمهوری ترکیه در حال رفع شدن است. کلیسای ارتودوکس باستانی سریانی مور افرم که در منطقه یشیلکوی استانبول در حال ساخت است قرار است ظرف دو ماه آینده افتتاح شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، در سال ۲۰۱۹، با برگزاری مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، این بنا برای پاسخگویی به درخواست جامعه سریانی برای اختصاص مکانی برای عبادت به آنها واگذار شد.

رئیس بنیاد باستانی سریانی استانبول، Sait Susin گفت: “کار سخت برای رفع آخرین نواقص، افتتاح اولین کلیسای جمهوری ترکیه در حال انجام است.”

این دومین کلیسای متعلق به آشوری ها در این منطقه خواهد بود.

سوسین با یادآوری اینکه در بین مردم بحث هایی در مورد ساخت کلیسا بر روی قبور وجود داشت، اظهار داشت: «کلیسا روی قبرها ساخته نمی شود، بلکه در فضاهای خالی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع (۲۹۰۶۲٫۵۶ فوت مربع) ساخته شده است. ما کارهای اولیه را انجام دادیم. قبل از شروع ساخت و ساز، در صورتی که گورستان گم شده ای وجود داشته باشد.»

سوسین با تاکید بر اینکه این کلیسا مطابق با شرایط امروزی و بر اساس نمونه های تاریخی کلیسا ساخته شده است، گفت: کلیساهای بی شماری در ماردین، جنوب شرق و خاورمیانه داریم که هزار سال پیش ساخته شده اند، سنگ تراشی مهمی در همه کلیساهای ما از ماردین وجود دارد. و در شهرهای شرقی ترکیه، آن سنگ سنگی پرکاربرد و پرکاربرد است، اما ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم، بلکه سعی کردیم با استفاده از ویژگی های کلیساهای سریانی، کلیسایی را برای شرایط امروزی درست کنیم.

هزینه کلیسا حدود ۴ میلیون دلار است که با کمک های مالی جامعه تامین شده است، اما همچنین از معافیت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) اعمال شده در مکان های عبادت برای صندوق ایجاد شده در این زمینه بهره مند شدیم.

این اولین کلیسایی است که از ابتدا در تاریخ جمهوری ساخته شده است. “برخی کلیساها هستند که در تاریخ جمهوری ساخته شده اند، برخی از آنها یا بازسازی شده اند یا در شرف تخریب هستند. این اولین بار است که یک کلیسا به طور رسمی ساخته شده است. این برای ما افتخار بزرگی است. از نهادهای دولتی و بالاتر از همه از رئیس جمهور آقای رجب طیب اردوغان سپاسگزاریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});