• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

پیگیری تشکیل هلدینگ مس کشور در نشست وزیر صمت با نایب رئیس مجلس/ اداره مس سونگون به شکل هلدینگ

  • کد خبر : 91266
  • 20 دی 1401 - 12:30
پیگیری تشکیل هلدینگ مس کشور در نشست وزیر صمت با نایب رئیس مجلس/ اداره مس سونگون به شکل هلدینگ
یاز اکو - نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: در نشست نایب رئیس مجلس با وزیر صمت موضوع تشکیل هلدینگ مس کشور مطرح شد و در این رابطه نیز بحث و بررسی شد تا اقدام لازم انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، الهویردی دهقانی در تشریح نشست وزیر صمت با نیکزاد نایب رئیس مجلس اظهار کرد: برحسب دستور ریاست جمهوری در سفری که به استان آذربایجان‌شرقی داشتند مقرر شده بود، شرکت مس سونگون آذربایجان‌شرقی به صورت هلدینگ اداره شود اما تاکنون این موضوع انجام نشده است.

وی افزود: شرکت ملی مس تمام امور مس کشور را در دست گرفته است و معدن مس هم بسیار گسترده است و ناگفته نماند، ارزش اقتصادی مس کشور به اندازه صنعت فولاد است که متاسفانه توسعه پیدا نکرده است، بنابراین با پیگیری‌های انجام شده قرار بر این است چند شرکت در شهر ورزقان، شهر بابک و رفسنجان زیر مجموعه هلدینگ مس کشور تشکیل شود و هر کدام نیز مستقل عمل کنند تا بتوانند به سمت توسعه این صنعت و تکمیل اکتشافات حرکت کنند.

نماینده مردم ورزقان عنوان کرد: این موضوع در دستور نشست امروز ما بود البته آقای وزیر و رئیس جمهور هم تاکید دارند این هلدینگ تشکیل شود اما متاسفانه بهانه‌هایی به‌وجود می‌آید و تاکنون این کار پیش نرفته است.

دهقانی یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که این صنعت توسعه پیدا کند زیرا این موضوع برای اقتصاد کشور مهم است و با جدیت به دنبال این خواهیم بود تا چند شرکت زیر مجموعه هلدینگ مس تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});