• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3

انتشار فراخوان عضویت در انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 91364
  • 21 دی 1401 - 11:38
انتشار فراخوان عضویت در انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری آذربایجان شرقی
یاز اکو - رئیس انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری آذربایجان شرقی از انتشار فراخوان برای قبول عضویت از اعضای جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، اسد فلاح، گفت: به منظور تحقق تکالیف اساسنامه انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری، موضوع پذیرش اعضای جدید در دستور کار هیات مدیره قرار گرفته است.

وی با اعلام این‌که سرپرستان جراید کشوری بیشترین جمعیت رسانه‌ای آذربایجان شرقی را شامل می‌شوند، اظهار کرد: تا پیش از این و علیرغم پرتعداد بودن فعالان این رسته رسانه‌ای، حمایت‌های مورد انتظاری را شاهد نبودیم اما متعاقب تشکیل انجمن در این حوزه تخصصی مطبوعاتی، امکان بیان ظرفیت‌ها و واقعیات کارکردی همکاران استانی در کسوت مدیران دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری مهیا شده است.

وی به نقش مهم روزنامه‌های سراسری در پرداخت و انعکاس اخبار استانی در کنار سایر رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: بازتاب اخبار فعالیت‌های استان از طریق رسانه‌های مکتوب کثیرالانتشار کشوری، علاوه بر ایفای مسئولیت و رسالت اطلاع رسانی، تلاشگران و دلسوزان آذربایجان شرقی را در مسیر توسعه روزافزون، همراهی و همیاری می‌کند.

فلاح اضافه کرد: روزنامه‌های سراسری بیشترین مخاطب و خریدار را در پیشخوان و کیوسک‌های فروش مطبوعات استان دارند که نشان‌دهنده حفظ مزیت جراید کشوری است.

وی، تشکیل این تشکل رسانه‌ای را در آذربایجان شرقی با توجه به قدمت و پیشینه غنی و تاریخی در حوزه مطبوعات، حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی قطب فرهنگی و رسانه‌ای کشور است و با تکیه بر این واقعیت، انتظار می‌رود حمایت‌های لازم از سوی متولیان و مسئولان جهت همکاری و تعامل برای تحقق اهداف اساسنامه‌ای انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری، معمول و مبذول شود.

وی، تاسیس تشکل صنفی در حوزه فعالیت سرپرستان جراید را مرهون تعامل و حمایت‌های مسئولان وقت و مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: این تشکل رسانه‌ای رویکرد صنفی خود را با حفظ استقلال در چارچوب اساسنامه مصوب و جاری، پیگیری و استمرار خواهد داد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری آذربایجان شرقی، ایجاد بانک اطلاعات کامل از فعالان پرتعداد و شاغل در رسته سرپرستان جراید کشوری را، بخشی از اولویت‌های بررسی متقاضیان جدید عضویت در انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری دانست و اظهار کرد: سرپرستان استانی روزنامه‌های سراسری در آذربایجان شرقی، علیرغم این‌که تا پیش از این از کمترین حمایت برخوردار بوده‌اند اما در جایگاه کارآفرینی و اشتغالزایی، کارنامه مقبولی داشته و دارند.

وی با اشاره به تکمیل سبد رسانه‌ای استان با روزنامه‌های کثیرالانتشار سراسری، جراید کشوری را پیشتازان انتشار اخبار آذربایجان شرقی در گستره و تراز ملی عنوان کرد.

وی، روی کار آمدن مدیریت جدید در ارشاد استان را نیز نوید و مقدمه‌ای برای آغاز تحول و اتفاقات مثبت در سپهر فرهنگی و رسانه‌ای استان، ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که حمایت واحد از رسانه‌های محلی و سراسری و کلیه فعالان حوزه رسانه و مطبوعات، نه در حرف بلکه به صورت عادلانه و بدون تبعیض در عمل، محقق و پیگیری شود.

فلاح، از تمامی افراد حایز شرایط عضویت در انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری استان به ویژه صاحبان کسوت و پیشکسوتان این حوزه، خواست تا به جمع اعضای این انجمن، ملحق شوند.

لازم به ذکر است انجمن صنفی کارآفرینی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری آذربایجان شرقی با اخذ مجوزهای لازم در تیرماه سال ۱۴۰۰ به ثبت رسمی رسید و فعالیت خود را زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91364

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});