• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

قانون ارزهای دیجیتال ترکیه به زودی در پارلمان مورد بحث قرار می گیرد

  • کد خبر : 43720
  • 05 دی 1400 - 8:30
قانون ارزهای دیجیتال ترکیه به زودی در پارلمان مورد بحث قرار می گیرد
یاز اکو - ترکیه به زودی اقداماتی را در رابطه با ارزهای رمزپایه انجام خواهد داد که به موضوعی نگران کننده برای بسیاری از دولتها و بانکهای مرکزی تبدیل شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در جریان نشستی با مطبوعات در استانبول گفت: قانون ارزهای دیجیتال آماده است و به زودی در مجمع ملی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این کشور قبلاً کار خود را در مورد مقررات بازار توکن های دیجیتال به ویژه پس از سقوط دو صرافی ارزهای دیجیتال در ماه آوریل سرعت بخشیده است.

گزارش بلومبرگ در آن زمان به نقل از یک مقام بلندپایه آشنا با این طرح ها اعلام کرد: دولت به دنبال ایجاد یک بانک نگهبان مرکزی برای حذف ریسک طرف مقابل است.

فروپاشی Thodex و Vebitcoin، در میان بزرگترین سیستم عامل های تجاری این کشور، یک ضربه بزرگ به صدها هزار نفر از سرمایه گذاران در ترکیه بود که عدم دسترسی به ارزش دلار از دارایی های دیجیتال شد‌.

این مقام به بلومبرگ گفت: گفته می شود مقامات همچنین در حال بررسی آستانه سرمایه برای مبادلات و الزامات آموزشی برای مدیران این شرکت ها هستند.

رونق رو به رشد کریپتو در ترکیه در طول سال بیشتر شده است. چرا که سرمایه گذاران به یک رالی جهانی بیت کوین پیوستند و امیدوار بودند که از افزایش این ارز دیجیتال برای محافظت در برابر تورم سود ببرند.

شاهاپ کاوچی اوغلو، رئیس بانک مرکزی جمهوری ترکیه نیز قبلاً گفته بود وزارت خزانه داری و دارایی در حال کار بر روی مقررات گسترده تری در مورد ارزهای دیجیتال است.

وی افزود: این بانک قصد ممنوع کردن آن را ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});