• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

سفر ۹۵۰ هزار ایرانی در ۴ ماهه گذشته به ترکیه

  • کد خبر : 143950
  • 05 خرداد 1403 - 20:54
سفر ۹۵۰ هزار ایرانی در ۴ ماهه گذشته به ترکیه
یازاکو - بر اساس داده های وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه، آمار گردشگران خارجی این کشور در ژانویه تا آوریل 11.75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 10.65 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت تنها در ماه آوریل، ترکیه پذیرای ۳٫۶ میلیون گردشگر خارجی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۸٫۷ درصد افزایش داشته است.
آلمانی ها در صدر فهرست گردشگران خارجی ترکیه در ماه های ژانویه تا آوریل قرار دارند.
بر این اساس در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، ۱٫۱۲ میلیون شهروند آلمانی در ترکیه تعطیلات خود را سپری کردند که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۹۶۶۰۰۰ نفر بود.
روس ها با ۱٫۰۸ میلیون نفر دومین گروه بزرگ را تشکیل می دهند که کمتر از ۱٫۱۵ میلیون گردشگر روسی مورد استقبال ترکیه در دوره ژانویه تا آوریل سال گذشته است.
نزدیک به ۹۵۰۰۰۰ ایرانی در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۴ از ترکیه ۶۲۳۰۰۰ بازدید کردند، در حالی که تعداد بازدیدکنندگان از بلغارستان با افزایش ۷٫۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۸۵۸۰۰۰ نفر رسید. بلغارها بیشتر برای خرید به شهرهای مرزی ترکیه سفر می کنند.
بر اساس داده های این وزارتخانه در ۲۴ می، گردشگران بریتانیایی با ۲۴ درصد افزایش به ۶۵۹۰۰۰ نفر رسید.
استانبول محبوب ترین مقصد در بین مسافران بین المللی بود. در چهار ماهه اول سال، این کلان شهر پذیرای ۵٫۲۴ میلیون گردشگر خارجی بوده که معادل ۴۹ درصد از کل ورود گردشگران بوده است.

استان آنتالیا در دریای مدیترانه با ۱٫۸۴ میلیون نفر دوم شد و استان مرزی شمال غربی ادرنه با ۱٫۲۳ میلیون در رتبه دوم قرار گرفت.

ترکیه قصد دارد در سال ۲۰۲۴ ،۶۰ میلیون بازدید کننده را به این کشور جذب کند و ۶۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری داشته باشد.
سال گذشته بیش از ۴۹ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه بازدید کردند که ۱۰٫۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. ترکیه با احتساب ترک های مقیم خارج از کشور، پذیرای ۵۶٫۷ میلیون گردشگر بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});