• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

پول سرمایه گذار آزادراه تبریز-سهند را پرداخت کنند تا مردم عوارضی ندهند

  • کد خبر : 54452
  • 20 اسفند 1400 - 14:00
پول سرمایه گذار آزادراه تبریز-سهند را پرداخت کنند تا مردم عوارضی ندهند
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص آزاد راه تبریز-سهند، گفت: باتوجه به اینکه این پروژه، مشارکتی است باید عوارضی برای آن اخذ شود ولی اکنون برخی نیز معتقدند نباید عوارضی برای آن پرداخت شود در حالی‌که این امر زمانی عملیاتی می‌شود که دولت پول سرمایه گذار را پرداخت کند تا هیچ عوارضی برای عبور از این راه از شهروندان اخذ نشود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به حواشی جدید آزاد راه تبریز-سهند، اظهار کرد: از همان زمانی که وارد مجلس شدم، به دنبال پیگیری مشکل راه، آب و برق بوده‌ام چرا که معتقدم جامعه‌ای که برق، راه و آب نداشته باشد توسعه و سرمایه گذاری در آن مفهومی ندارد، در سال ۸۸ نیز در اولین جلسه با آقای احمدی نژاد درخواست کردیم اعتباری برای راه اندازی راه جدید سهند – تبریز در نظر بگیرند، آن موقع طبق برآورد ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این راه نیاز بود.

وی ادامه داد: در دوره‌ی آقای احمدی نژاد تا سال ۹۲، هیچ گونه اقدامی برای حل مشکل آب و راه انجام نگرفت، حتی این موضوعات در زمان آقای روحانی نیز آنگونه که باید پیش نمی‌رفت.

وی با بیان این‌که پیگیری‌های لازم در گذشته برای احداث راه سهند – تبریز و حتی تبریز-بازرگان انجام گرفت، گفت: پیگیری‌های لازم برای احداث این دو راه در زمان آقای جبارزاده انجام گرفت حتی سرمایه گذاری از ترکیه برای احداث این راه، قراردادی امضا کرد ولی این موضوعات را در تهران بازیچه قرار داده و نیمه تمام باقی گذاشتند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث آزاد راه تبریز-سهند، گفت: بلاخره راهی که سال‌ها نیمه تمام باقی مانده بود با پیگیری ما و تلاش سرمایه گذار احداث شد، ولی اکنون با دو هزار میلیارد تومان هم نمی‌شود دوباره جاده‌ی تبریز -سهند را راه اندازی کرد، اگر اتوبان تبریز – بازرگان را نیز در گذشته راه اندازی کرده بودیم اکنون به اتمام رسیده بود و مردم از آن استفاده می‌کردند.

آب و برق و خانه‌ رایگان نشد

وی با تاکید بر این‌که باید با صداقت کامل با مردم سخن بگوییم، گفت: اوایل انقلاب می‌گفتند باید نفت و برق مجانی شود در حالی که اکنون دوباره قیمت برق افزایش یافته است، دولت برای اینکه اداره شود باید پول اخذ کند و خدمتی را مفتی ارائه نمی‌کنند.

وی بیان کرد: گناه ما این بوده که تلاش کردیم آزادراه تبریز – سهند احداث شود, اگر پیگیری‌های لازم را انجام نمی‌دادیم اکنون خبری از این جاده نبود، کل اعتبار آذربایجان شرقی در بودجه، هزار میلیارد تومان است ولی حتی ۵۰۰ میلیارد تومان آن را هم نمی دهند، امسال هیچ بودجه‌ای برای انتقال آب از تونل زاب و قطار تبریز در نظر گرفته نشده است.

پزشکیان با بیان این‌که بحث محرمانه‌ای در اتوبان تبریز سهند وجود ندارد، گفت: موافق انتشار قرارداد هستیم و هیچ گونه مانعی برای منتشر کردن آن نمی‌بینم.

وی ادامه داد: با هزاران مصیبت از دولت پول اخذ کردیم و راه تبریز-سهند با کلی دعوا به اتمام رسید، هر هفته پیگیری‌های لازم را انجام می‌دادیم تا راه به اتمام برسد.

وی با بیان این‌که سرمایه گذار گناهی نکرده که در احداث آزاد راه تبریز- سهند سرمایه گذاری و مشارکت کرده است، گفت: دولت باید به سرمایه گذار پول دهد تا عوارضی از مردم اخذ نشود و عبور از این راه به صورت رایگان انجام شود که البته در دولت چنین پولی وجود ندارد تا به سرمایه گذار ارایه دهد.

با شعار دادن نمی‌توان کاری کرد

پزشکیان با بیان این که آزاد راه تبریز – سهند می‌توانست در منطقه به الگو تبدیل شود، افزود: در دنیا با احداث اتوبان، اطراف آن را نیز برای درآمدزایی و اشتغال به منطقه‌ای گردشگری و علمی تبدیل می‌کنند، مجبور هستیم برای عده ای اشتغال ایجاد کنیم از مردم انتظار نمی‌رود که عوارض پرداخت کنند چرا که نانی برای خوردن ندارند.

وی ادامه داد: اگر می‌توانستیم آزادراه تبریز-سهند را ادامه داده و به کندوان برسانیم قطعا گردشگری نیز با آن رونق پیدا می‌کرد، با شعار دادن نمی‌توان کاری کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ۶۰ درصد اعتبار برای احداث آزاد راه تبریز- سهند توسط سرمایه گذار ارائه شده است، گفت: دولت کم تر از ۴۰ درصد سرمایه‌ی خود را صرف احداث این راه کرده است، بالاخره باید به گونه‌ای سرمایه گذار را راضی کرده و حق سرمایه گذار و مردم را به خوبی ادا کنند با شعار دادن نمی‌توان کاری انجام داد، بنده تاکنون پیگیری‌های لازم را برای این راه انجام داده‌ام اکنون نیز مابقی را مسئولان رفع کرده و مشکل سرمایه گذار و مردم را حل کنند، متاسفانه مدیران و مسئولان به جای جذب سرمایه گذار، آن را فراری می دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});