• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
6

سدهای استانبول تنهابرای سه ماه آب دارند

  • کد خبر : 91382
  • 21 دی 1401 - 13:15
سدهای استانبول تنهابرای سه ماه آب دارند
یاز اکو - وحید کیریشچی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه هشدار داد: سطح آب سدهایی که نیاز آبی استانبول را تامین می کنند به 33 درصد کاهش یافته است، در حالی که ذخیره آب موجود می تواند تنها تا سه ماه و نیم نیاز آبی را تامین کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت کریشچی ضمن ارائه اطلاعات به نمایندگان رسانه ها در مورد فعالیت های وزارت متبوع خود در سال ۲۰۲۲، تاکید کرد که ترکیه از نظر منابع آبی کشوری محروم نیست.

کریشچی با اشاره به اینکه این کشور “نه از آب غنی است و نه فقیر ” اظهار داشت: ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر اخیراً به دلیل بارش کم و دمای غیرعادی با خشکسالی مواجه شده است.

کیریشچی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت در شهرهای بزرگ کشور ساکن هستند، اظهار داشت: پیامدهای خشکسالی ناشی از کمبود بارندگی ممکن است استانبول را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر میزان تراز آب سدهای تامین کننده نیاز آبی استانبول که نزدیک به ۱۶ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، ۳۳٫۳ درصد است.

کریچی گفت: اگر برای مدتی در استانبول بارندگی نداشته باشد، ذخیره آبی موجود تنها نیاز سه ماه و نیم پاسخ خواهد داد.

خشکسالی تجربه شده در فصل پاییز از ابتدای زمستان ادامه دارد، در حالی که خطر کمبود آب به یکی از فوری ترین مشکلات استانبول تبدیل شده است.

وی افزود:برخی از کارشناسان به استفاده از روش باروری ابرها که به طور گسترده به بمب باران معروف است برای مقابله با خشکسالی اشاره دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});