• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

استان اردبیل در صدر سفر‌های نوروزی کشور

  • کد خبر : 9197
  • 11 فروردین 1400 - 16:00
استان اردبیل در صدر سفر‌های نوروزی کشور
یاز اکو- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اعلام کرد: براساس آمار رسمی منتشر شده توسط مرکزاستان اردبیل در صدر سفر‌های نوروزی کشور مدیریت راه‌های کشور، استان اردبیل در صدر سفر نوروزی هموطنان قرار گرفته و مقصد اول گردشگری کشور در دو هفته اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نادر فلاحی گفت: بر اساس آمار اعلام شده، استان اردبیل در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۰ با افزایش ۲۰۰ درصدی تردد ایام تعطیلات عید نسبت به مدت مشابه پارسال، در صدر سفر‌های نوروزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به انجام ۶۶۷ هزار مورد سفر نوروزی در استان اردبیل در این مدت افزود: در ایام یاد شده تعداد ۳۶۷ هزار مورد ورود گردشگر و ۳۰۰ هزار خروج گردشگر از استان اردبیل به ثبت رسیده و نسبت گردشگر ورودی ۱۲۲ درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی و از همه مهمتر شرایط به نسبت پایدار و کم خطر شیوع کرونا در استان اردبیل را از جمله علل حضور پرشمار گردشگران در این استان اعلام کرد.

وی با هشدار به کلیه هموطنان عازم به سفر و به خصوص گردشگران استان اردبیل نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت گردشگری در قالب برنامه “سفر+ سلامت” در حین سفر‌های نوروزی بیان کرد: مسافران با رعایت مقررات ابلاغی ضامن سلامتی خانواده خود و سایرین در طول ایام سفر باشند.

شیوع کرونا در استان اردبیل در وضعیت پایدار قرار دارد، ولی مسئولان بهداشت و درمان استان این شرایط را شکننده اعلام کرده‌اند.

همزمان با سفر گسترده هموطنان به استان اردبیل، شمار بستری همزمان مبتلایان کووید.۱۹ در این استان نیز طی سه هفته اخیر از ۱۳۰ نفر به ۱۸۳ نفر افزایش یافته که با توجه به جمعیت استان، رقم بالایی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که آمار مبتلایان کرونا در این استان در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل دیروز اعلام کرد که وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفر‌های گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});