به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، تحقیق درباره ۵۰۰ برند با ارزش جهان توسط سازمان بین المللی ارزیابی برند Brand Finance تهیه شده است و برند آمازون با ارزش ۲۹۹٫۳ میلیارد دلاری به عنوان با ارزش ترین برند جهان شناخته شده است.
آمازون با ۲۵۴٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ و ۳۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ در رتبه دوم قرار گرفت.
اپل پس از آمازون با ارزشترین برند جهان با ۲۹۷٫۵ میلیارد دلار لقب گرفته است پس از آن گوگل با ارزش ۲۸۱٫۴ میلیارد دلار قرار دارد.
اپل در سال گذشته در صدر این فهرست قرار داشت.
در فهرست مذکور ، مایکروسافت با ۱۹۱٫۶ میلیارد دلار چهارمین، شرکت خرده فروشی آمریکایی والمارت با ۱۱۳٫۸ میلیارد دلار پنجمین، شرکت فناوری کره جنوبی سامسونگ با ۹۹٫۷ میلیارد دلار در رتبه ششم و بانک چینی ICBC با ۶۹٫۵ میلیارد دلار در رتبه هفتم قرار دارد.
برندهای ترکیه ای امسال نتوانستند وارداین رتبه بندی شوند.
بر اساس نتایج این تحقیق، ایالات متحده آمریکا در این رتبه بندی با فاصله زیادی از سایر کشورها پیشتاز است و ۲۰۱ شرکت ازاین فهرست ۵۰۰ شرکت جهانی متشکل از شرکت های آمریکایی بودند.
در این ارزیابی ۷۱ شرکت چینی، ۳۲ شرکت ژاپنی، ۳۱ شرکت فرانسوی، ۲۵ شرکت بریتانیایی و ۲۴ شرکت آلمانی قرار داشتند.