• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

ساماندهی کانال آبرسانی به قوری گل نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان است

  • کد خبر : 93650
  • 12 بهمن 1401 - 10:30
ساماندهی کانال آبرسانی به قوری گل نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان است
یاز اکو - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هزینه عملیات ترمیمی و احداث سازه‌های جدید آبی به منظور آبرسانی به تالاب قوری گل در بستان آباد را ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده پس از بازدید از تالاب قوری گل با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم برای بهبود آبرسانی به این تالاب، گفت: عمده مشکل آبرسانی، مسیر ١٣ کیلومتری حد فاصل روستاهای هراب تا امین آباد است که با توجه به عدم وجود سازه مهندسی در این منطقه، آب زیادی به زمین نفوذ کرده و دارای تلفات است.
به گفته وی، باید کانال‌های آبرسانی در ۴ کیلومتری انتهایی مسیر، کانال‌های روستای هراب و تاسیسات آبی روستای نوجه ده مورد بازسازی، مرمت و تعمیر قرار بگیرند تا شرایط آبرسانی و بهره وری موجود بهبود پیدا کند.

غفارزاده با اشاره به اینکه متاسفانه کاهش بارندگی ها در سطح استان در کاهش آب تالاب بین المللی قوریگل بی تاثیر نیست، اظهار امیدواری کرد: با مجموعه اقدامات، چالش‌های موجود برای آبرسانی به تالاب قوری‌گل برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به کمبود آب در شهرستان بستان آباد و لزوم توجه به تامین آب پایدار در این شهرستان، خاطرنشان کرد: سد کلقان آبگیری شده و تلاش می‌شود ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۲ برای تصفیه خانه و خط انتقال به بستان آباد در نظر گرفته شود.

مشکل اساسی احیای تالاب فقط در خط انتقال آب است

فرماندار شهرستان بستان آباد نیز با اشاره به اینکه کانال انتقال آب تالاب قوریگل نیازمند اصلاح و ساماندهی است، افزود: با مشارکت سرمایه گذار و دولت عملیات اجرایی انتقال آب به تالاب قوریگل به زودی آغاز می شود.

ابولفضل پاشائی با اشاره به جایگاه زیست محیطی و گردشگری تالاب بین المللی قوریگل در منطقه و لزوم احیای این تالاب گفت: مشکل اساسی احیای این تالاب فقط در خط انتقال آب است که به زودی این مشکل با لوله گذاری رفع می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});