• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

اصلی‌ترین چالش بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ از دیدگاه رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران: تامین مالی، عدم شفافیت و دولت بزرگ

  • کد خبر : 9390
  • 13 فروردین 1400 - 14:15
اصلی‌ترین چالش بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ از دیدگاه رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران: تامین مالی، عدم شفافیت و دولت بزرگ
یازاکو - فریال مستوفی، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای حمایت از آزادی اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار، مهم‌ترین چالش‌های پیش روی فعالان بخش خصوصی را در سال ۱۴۰۰«تامین مالی»، «عدم شفافیت و فساد» و «بزرگ بودن دولت» دانست که باعث می‌شود فشار تحریم‌های داخلی از تحریم‌های خارجی فزونی یابد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل ازخبر طلایی، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت ایران به تولیدکننده بزرگی در زمینه بخشنامه و مقررات تبدیل شده‌است، «تامین مالی»، «عدم شفافیت و فساد» و «بزرگ بودن دولت» را از جمله چالش‌های بخش خصوصی برشمرد و گفت: فشار تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی است.

مستوفی در گفت‌وگوی تصویری با روابط عمومی اتاق تهران به اهمیت درجه آزادی اقتصادی در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اشاره کرد و از ضرورت بازنگری در ضوابط خصوصی‌سازی و نیز ترسیم چارچوب حقوقی مشخص که آزادی اقتصادی را تضمین کند، سخن گفت.

مستوفی با بیان اینکه امنیت اقتصادی یکی از مولفه‌های مهم آزادی اقتصادی تلقی می‌شود، افزود: جامعه‌ای می‌تواند به پیشرفت اقتصادی دست یابد که سرمایه‌گذاران در آن از امنیت لازم برخوردار باشند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه به سقوط ۸ پله‌ای ایران در شاخص ادراک فساد اشاره کرد و گفت: عدم الحاق ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله اف‌ای‌تی‌اف (FATF) جایگاه ایران را در میان سایر کشورها تضعیف کرده و ارتقای جایگاه ایران در گرو بازنگری در سیاست‌ها خواهد بود.

او افزود: چنانچه بسترهای لازم برای حمایت از آزادی اقتصادی به طور اصولی فراهم شود، می‌توان انتظار داشت که اقتصاد ایران با بهره‌گیری از پتانسیل‌های خود بدرخشد و فضای کسب‌و کار داخلی نیز بهبود پیدا کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});