• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
در راستای اجرای دستورالعمل حمایت از فرهنگ و هنر تبریز انجام می شود؛

تشکیل خانه های تخصصی در تمامی شاخه های هنری

  • کد خبر : 9498
  • 14 فروردین 1400 - 12:30
تشکیل خانه های تخصصی در تمامی شاخه های هنری
یاز اکو - معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از تشکیل خانه های تخصصی در تمامی شاخه های هنری در راستای اجرای دستورالعمل حمایت از فرهنگ و هنر تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اعلام این خبر گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز بر آن است تا از کسانی که  در عرصه های هنری شهر تبریز  فعالیت می کنند، حمایت نموده و از برگزیدگان  رویداد های هنری در سطح ملی و بین المللی پشتیبانی کند.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در تشریح برنامه های معاونت فرهنگی واجتماعی در سال جدید گفت: با تصویب شورای محترم اسلامی شهر تبریز، مقرر شده است به صورتی نظام‌مند، زمینه حمایت از هنرمندان فراهم آید تا گامی مؤثر در شکل‌گیری یک وضعیت پایدار و تعریف شده برای حمایت مؤثر و منسجم هنرمندان و آثار آن‌ها فراهم آید.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی  ادامه داد: طرح حمایت از هنرمندان در ۷حوزه هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی،  موسیقی، سینما، ادبیات، و معماری صورت می گیرد .

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز کشف و پرورش استعداد ها، فعال سازی و تقویت گروه ها و جریان های فرهنگی و هنری، بسترسازی جهت تقویت اقتصاد هنر شهر تبریز، پشتیبانی از فعالیتهای نخبگی و تجلیل از برگزیدگان و پیشکسوتان و حمایت از نشر یافتگی استعدا دهای حوزه ادبیات را از اهداف طرح حمایت از فرهنگ وهنر شهر تبریز عنوان کرد .

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: در راستای اجرای  دستورالعمل حمایت از فرهنگ و هنر تبریز، تشکیل خانه های تخصصی به عنوان بازوی کمکی این لایحه به کار گرفته خواهد شد و شامل تمامی شاخه های هنری می شود .

وی  افزود: هسته مرکزی خانه های تخصصی متشکل از ۵نفر از هنرمندان همان رشته خواهد بود که یکی از اعضا ریاست خانه و یکی دیگر از اعضا به عنوان دبیر اجرایی معرفی خواهند شد.

حمیدی  افزود: خریداری نظام‌مند و اصولی از آثار هنرمندان از جمله ویژگی‌های این طرح است و امیدواریم که این طرح با موفقیت برگزار شود.

وی همچنین  اظهار کرد: طرحی با عنوان حمایت از هنرمندان در دوران کرونا نیز از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز  آماده شده که درطی مراحل قانونی  تصویب نهایی در شورای اسلامی شهر است که در صورت تصویب شهرداری را در نقش تسهیل‌گر فرهنگی به سوی عمق بخشیدن به ارتباط هنرمندان، شهرداری و مردم سوق می‌دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});