• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

تایید صلاحیت اولیه ۶۷ نفر از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تبریز 

  • کد خبر : 94992
  • 23 بهمن 1401 - 16:45
تایید صلاحیت اولیه ۶۷ نفر از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تبریز 
یاز اکو- رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز از تایید صلاحیت ۶۷ نفر از ۸۱ کاندیدای دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، صابر پرنیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: آمار ثبت نام کنندگان برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی در این دوره، نسبت به دوره های قبلی، رشد قابل توجهی دارد، به‌طوریکه آذربایجان شرقی از نظر تعداد شرکت‌کننده در رتبه دوم قرار دارد.

وی در تشریح روند برگزاری انتخابات گفت: تاکنون احراز اولیه صلاحیت ۶۷ نفر انجام شده و مابقی به دلیل فقدان یا نقص مدارک در دست بررسی است. بر اساس زمانبندی صورت گرفته دوم اسفند ماه صلاحیت نهایی اعلام می شود و کاندیداها از این تاریخ تا هشتم اسفند ماه به مدت هفت روز فرصت تبلیغات دارند و در نهایت دهم اسفند ماه سال‌جاری انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این انتخابات در چهار بخش صنعت، بازرگانی، معدن و تجارت برگزار می شود، افزود: تاکنون ۳۳ نفر در بخش صنعت، ۲۸ نفر در بخش بازرگانی، ۱۵ نفر در بخش کشاورزی و پنج نفر در بخش معدن کاندیدا شده اند که در نهایت از بین این افراد ۱۵ نفر به‌عنوان عضو هیئت مدیره اتاق برگزیده می شوند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز چند شرط ضروری کاندیداتوری را دارا بودن کارت بازرگانی فعال یا داشتن دو سال  کارت عضویت فعال، عدم سابقه ورشکستگی با تقلب دانست و افزود: مهم‌ترین اصل، اهلیت تجاری شرکت‌کنندگان است که بر اساس آن باید کاندیدا طی یکسال گذشته ۱۵ میلیارد تومان فروش در قالب اظهارنامه مالیاتی ثبت کرده باشد یا در یکسال گذشته برای ۲۰ نفر از کارکنان خود حق بیمه رد کند یا دارای گواهی‌نامه صادرکننده یا تولیدکننده نمونه باشد.

وی ضمن رد هرگونه شائبه تقلب در انتخابات یا حمایت از افرادی خاص گفت: با توجه به اینکه تمام رای دهندگان از فعالان اقتصادی استان هستند، قطعا هیچ‌ اقدامی نمی تواند بر روی رای آنها اثرگذار باشد.

پرنیان اضافه کرد: اعضای جدید اتاق که دارای سابقه حضور کمتر از دو سال در اتاق هستند، نمی توانند، در این انتخابات حق رای ندارند. 

گفتنی است، در حال حاضر حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر در استان عضو اتاق بازرگانی تبریز بوده یا دارای کارت بازرگانی فعال هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});