• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
تحقق مطالبه دیرین مردم آذربایجان شرقی

اولین قسط از درآمد مالیاتی مس سونگون به حساب استان آذربایجان شرقی واریز شد

  • کد خبر : 95553
  • 28 بهمن 1401 - 12:00
اولین قسط از درآمد مالیاتی مس سونگون به حساب استان آذربایجان شرقی واریز شد
یازاکو - با پیگیری‌های مکرر مسوولان ارشد آذربایجان شرقی یکی از مطالبه های دیرین مردم استان محقق و اولین قسط از مالیات وصولی شرکت مس سونگون به حساب استان واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا؛ به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی پس از جلسه امروز استاندار آذربایجان شرقی با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، اولین قسط مالیاتی مس سونگون به مبلغ یکصد میلیارد ریال به حساب استان واریز شد و مابقی درآمد مالیاتی مس سونگون نیز طی روزهای آینده به حساب استان واریز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تلاش برای تحقق این آرزو از اولویت های مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم بود که در سایه پیگیری های آقای استاندار امروز شاهد عملیاتی شدن آن هستیم.

بدون شک با تکمیل فرایند واریز مالیات مجتمع مس سونگون در استان شاهد تحولات اساسی در حوزه عمران و توسعه این خطه خواهیم بود.

عملیاتی کردن قوانین و مقررات شورای عالی معادن مبنی بر انتقال حساب های مالیاتی و گردش مالی معادن کشور به محل استقرار و استخراج آنها در مورد مجتمع معدن مس سونگون، از جمله دغدغه ها و مطالبات مردم و مسوولان آذربایجان شرقی در ۱۵ سال اخیر بود که دستور لازم برای تحقق آن در بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی، به آذربایجان شرقی، توسط رییس جمهور صادر شد.

پیش از این تنها رقم کمی از گردش مالی سالیانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از فعالیت مجتمع معدن مس سونگون ورزقان در بانک های آذربایجان شرقی انجام می شد که آن هم با پیگیری های مدیریت ارشد استان و تیم اقتصادی وی به هفت هزار میلیارد تومان در زمان حاضر رسیده است.

مجتمع معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان، ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، با بیش از چهار میلیارد تن ذخیره شناسایی شده تا به امروز، بزرگ ترین معدن مس کشور و پنجمین معدن مس جهان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});