• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
نوری قزلچه نماینده مجلس

با تغییر افراد و شعار دادن مشکلات حل نمی شود / هیچ استیضاحی در این مجلس به نتیجه نمی رسد

  • کد خبر : 96097
  • 02 اسفند 1401 - 17:40
با تغییر افراد و شعار دادن مشکلات حل نمی شود / هیچ استیضاحی در این مجلس به نتیجه نمی رسد
یازاکو - نوری قزلچه"با مصاحبه و حرف زدن قیمت ها ۴۸ساعت اینطرف آنطرف می شود بعد به منحنی عرضه و تقاضا برمی گردد."

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصرایران؛ نوری قزلچه نماینده مجلس از اقدامات دولت در برابر افزایش قیمت ها انتقاد کرد و گفت:‌ دولتی ها، محدودیت ها برای صادرات نفت مربوط به تحریم ها، مذاکرات و احیای برجام  را جدی نگرفتند.

غلامرضا نوری قزلچه نماینده مجلس  با اشاره به افزایش قیمت ها گفت: مشکلاتی همانند کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز مشکل اساسی و ریشه ای است. بایستی خیلی از مسائل را در کشور حل کنند که این مشکلات نیز حل شود. دلیل اینکه قیمت ارز بالا رفته به این دلیل است که اخلالی در عرضه و تقاضای ارز به وجود آمده است. یک طرف آن عرضه ارز است که مربوط به درآمدهای ارزی و صادرات و خصوصا صادرات نفت است. چه بخواهیم و نخواهیم پای ثابت و مهمی از صادرات و ارزآوری ما از نفت و مشتقات نفتی است. محدودیت ها برای صادرات نفت مربوط به تحریم ها، مذاکرات و احیای برجام بود که این را جدی نگرفتند.

نماینده مردم بستان آباد (استان آذربایجان شرقی) در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اشتباهی که صورت گرفت حذف ارز۴۲۰۰ بود چون دولت توان مدیریت آن شرایط را نداشت  آن را حذف کرد و همین باعث جهش قیمتی در جامعه شد یعنی کالاهای که به ارز۴۲۰۰ هم ربطی نداشتند قیمت شان از این کالاها هم بالاتر رفت.

او ادامه داد:‌ دولت توان کنترل را نداشت و جهش قیمتی صورت گرفت و این تورم و جهش قیمتی ارزش پول مردم را کاهش داد. مردم تلاش کردند این را به سرمایه ثابتی مثل سکه و ارز تبدیل کنند ‌و همین تقاضا را بالا برد. خروج سرمایه در ماههای گذشته از کشور به صورت چشمگیر افزایش یافته است و این تقاضا را بالا برد. نااطمینانی ها در حوزه های اجتماعی و سیاسی به وجود آمد و در حوزه اقتصادی تاثیر گذاشت و تقاضا را بالا برد این طرف را هم دولت نتوانست مدیریت کند و طمانینه ای را به جامعه تزریق کند و این عطش تبدیل دارایی ها به ارز و سکه را به صورت اقناعی از بین ببرد. 

وی افزود: دولت به صورت عمیق وارد دل مشکلات و حل آنها نشد. با تغییر افراد و شعار دادن مشکلات حل نمی شود با مصاحبه و حرف زدن قیمت ها ۴۸ساعت اینطرف آنطرف می شود بعد به منحنی عرضه و تقاضا برمی گردد. ما نمی توانیم به دولت نمره قبولی بدهیم ای کاش جایی دولت اقدامی انجام داده بود و‌ما می دیدیم و می گفتیم دولت اقدام مثبتی داشته است و‌کارآمد بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سکوت مجلس در برابر ناکارامدی دولت حاصل رفاقت سیاسی بیش از حد با دولت است. دولت و مجلس محصول تفکری بود که می خواستند یکدست سازی را انجام دهند. یکصداسازی و به تعبیر برخی خالص سازی کردند. مجلس و دولت، محصول این فکر است. وقتی ۲۳۰ نماینده از کسی خواهش می کنند که برای ریاست جمهوری تشریف بیاورید آن هم در فضای غیررقابتی آنجا دیگر انتظار نظارت از این نمایندگان را نداشته باشید کما اینکه هیچ نظارت و استیضاحی در این مجلس به نتیجه نرسیده است و نخواهید رسید. دیگر حادتر از شرایط دارو که نداریم. قیمت داروها به چهار برابر یا شش برابر رسیده است. ماههای آتی هم در هاله ای از ابهام است اما ما نتوانستیم این وزیر را در مجلس استیضاح کنیم. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});