• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اولویت تخصیص آب سد ستارخان برای مصارف شرب است

  • کد خبر : 96296
  • 04 اسفند 1401 - 13:30
اولویت تخصیص آب سد ستارخان برای مصارف شرب است
یاز اکو - دادستان اهر با بیان اینکه آب شرب جزو حقوق عامه است و باید برای عبور از بحران کم‌آبی در شهرستان اهر آماده شویم، گفت: اولویت تخصیص آب سد ستارخان برای مصارف شرب است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، علی فاضلی صبح پنج شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر اظهار داشت: امسال خشک‌سالی نمود بیشتری داشته و با کاهش بارندگی و به تبع آن کاهش منابع آبی در سد ستارخان شهرستان اهر را شاهد هستیم، با این حال باید برای عبور از بحران کم‌آبی آماده شویم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر افزود: در هر صورت اولویت تخصیص آب از سد ستارخان با آب شرب است، اگر وضعیت بدین‌شکل ادامه یابد هیچ‌گونه منابع آب از سد ستارخان بدون مجوز شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رهاسازی نمی‌شود. چراکه تأمین آب شرب خط قرمز ماست.

وی بر لزوم احیای قنات‌های شهر اهر و جلوگیری از هدر رفت آب قنات‌ها تأکید کرد و گفت: خوشبختانه فرماندار اهر پیگیر احیای قنات‌ها و استفاده از منابع آب آن‌هاست که در نتیجه پیگیری‌ها، اعتبار مورد نیاز برای احیای ۳ قنات اختصاص می‌یابد.

فاضلی بابیان این‌که پرونده‌های قضائی واصله از امور آب در شعبه ویژه دستگاه قضائی شهرستان اهر به قید فوریت رسیدگی می‌شود، یادآور شد: پرونده‌های واصله از سوی امور آب از چاه‌های غیرمجاز تا سرقت منابع آبی به قید فوریت در شعبه ویژه دستگاه قضائی شهرستان اهر رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر خطاب به مدیریت آب و فاضلاب گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر ایراداتی دارد که آن را رفع نکرده‌اید تا از پساب آن برای آبیاری فضای سبز استفاده شود و در فصل تابستان، شهروندان اهری از بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب رهایی یابند. این در حالی است که پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بدون استفاده از دسترس خارج می‌شود اگر ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب رفع می‌شد و خروجی پساب استاندارد بود می‌توانستیم برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی با تأکید بر این‌که آب شرب جزو حقوق عامه بوده و با مواردی که تأمین آب شرب را در معرض تهدید قرار دهند برخورد قاطع خواهیم داشت، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم تا موضوع آب شرب سیاسی شود، اصل وظیفه ما دفاع از آب شرب است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});