• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

کاشت ۹ میلیون بوته انواع گل در تبریز آغاز شد

  • کد خبر : 96987
  • 10 اسفند 1401 - 11:00
کاشت ۹ میلیون بوته انواع گل در تبریز آغاز شد
یاز اکو - سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: کاشت ۹ میلیون بوته انواع گل‌های بهاری در سطح این شهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیامک آسیایی، روز چهارشنبه با بیان اینکه اولین محموله از انواع گل‌های بهاری برای کاشت در سطح شهر به مجموعه تفرجگاهی ائل‌گلی این شهر رسید، افزود: این بوته ها شامل انواع گل های فصلی مانند شب بو، بنفشه و لاله است که در سطح پارک ها و میادین شهر کاشته می شود.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تحویل تدریجی گونه‌های مورد نیاز فصلی از مراکز گلخانه‌ای شهرداری تبریز و سایر گلخانه‌های طرف قرارداد، اجرای عملیات کاشت گل‌های بهاره در سطح شهر توسعه می یابد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه سعی می‌ شود بهار امسال این شهر متفاوت‌تر و زیباتر از سال‌های گذشته باشد، گفت: طرح‌های گلکاری مربوط به مناطق دهگانه با همکاری کارشناسان سیما، منظر و فضای سبز این مناطق و کارشناسان اداره فنی و طراحی سازمان تهیه و ابلاغ شده است.

آسیایی، ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی های انجام شده و کاشت بذر گونه‌ها از نوع F۱ در مراکز گلخانه‌ای و تولید انبوه گونه‌های با کیفیت، طرح‌های ویژه گلکاری در مراحل سه گانه کاشت در طول سال ۱۴۰۲ در این شهر اجرا می شود.

وی یادآور شد: در آستانه فصل بهار و سال نو حدود ۲۰ هزار اصله انواع نهال میوه نیز به صورت رایگان در حیاط، جلوی منازل یا محوطه مجتمع‌های مسکونی شهروندان کاشته می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});