• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

۱.۸ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی رایگان بیمه درمان شده اند

  • کد خبر : 98049
  • 18 اسفند 1401 - 13:00
۱.۸ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی رایگان بیمه درمان شده اند
یاز اکو - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت چهار میلیون نفری استان از خدمات بیمه درمان به صورت رایگان بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، وحید مجیدی روز پنج شنبه با بیان اینکه ۸۷ درصد از جمعیت استان به طور رایگان بیمه شده اند، اظهار کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این میزان بیمه شده مربوط به روستاییان و عشایر، ۴۲۰ هزار نفر صندوق همگانی، ۱۱۰ هزار نفر خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، ۵۵ هزار نفر ایرانیان و ۴۵ هزار نفر مددجویان کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت، گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۷۵۰ موسسه در آذربایجان شرقی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و هیچ محدودیتی در عقد قرارداد با موسسه یا پزشکی نداریم.

مجیدی افزود: بیش از ۹۳ درصد موسسه ها و آزماشگاه ها و داروخانه های استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند همچنین ۹۱ دفتر پیشخوان خدمات بیمه ای را انجام می دادند که با حذف دفترچه بیمه، خدمات به صورت اینترنتی تمدید می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش خدمات بیمه سلامت برای بیماران خاص و صعب العلاج از نشان دار شدن ۴۵ هزار بیمار خاص در سامانه بیمه سلامت استان خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ خدمت پشت نسخه الکترونیکی برای این افراد تعریف شده و تاکنون ۴۴ میلیارد ریال برای هزینه های درمانی این افراد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ بیماری خاص و صعب العلاج در سیستم تعریف شده است، گفت: انواع سرطان ها، پیوند اعضا و اختلالات مزمن روانی و اوتیسم زیر پوشش این صندوق بوده و هزینه دارویی این افراد نزدیک به صفر می باشد.

مجیدی همچنین با اشاره به هزینه های متفرقه بیماران خاص خارج از شمول درمانی گفت: تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر در طول سال هزینه های متفرقه بیماران خاص خارج از شمول درمانی پرداخت می کنیم که برای این منظور تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۳۴۰ پرونده پذیرش و پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین از اعطای وام پنج درصدی تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای بیماران خاص خبر داد و گفت: نزدیک به چهار هزار درخواست برای دریافت وام اقدام کرده‌اند.

مجیدی همچنین از زیرپوشش قرار دادن بیماران دیابتی خبر داد و افزود: ۱۴ هزار بیمار دیابتی در سامانه بیمه سلامت تاکنون نشان دار شده اند که هزینه دارویی این افراد کمتر از سه درصد است.

وی، درباره نحوه برخورداری بیماران خاص و صعب العلاج از خدمات صندوق گفت: بیماران با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا توسط پزشک معالج با ثبت مشخصات خود در سامانه و پس از تایید معاونت درمان علوم پزشکی می توانند خدماتی از جمله ویزیت، آزمایشگاه و تصویربرداری را دریافت کنند و پرداختی آنها نزدیک به صفر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});