• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

تلاش برای جمع آوری مدارس کانکسی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 98163
  • 20 اسفند 1401 - 11:30
تلاش برای جمع آوری مدارس کانکسی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌ شرقی گفت: با اعتبارات دولتی و کمک خیران، روند ساخت مدارس استاندارد برای جایگزینی مدارس اتاقکی در استان با شتاب صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرهاد فرهودی افزود: ۳۰۹ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۶ مدرسه دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز است.

وی از آغاز ساماندهی و نوسازی ۱۵۵ مدرسه اتاقکی و سنگی در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این طرح در ۲ سال به صورت کامل اجرا شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به احیای عدالت آموزشی در مناطق کم‌برخوردار ادامه داد: برای تحقق این هدف اقدامات خوبی در استان آغاز شده و استقبال و همکاری خوبی هم از طرف خیران و فعالان بخش خصوصی صورت گرفته است.

فرهاد فرهودی اختصاص ۸۴۷ میلیارد تومان اعتبار را برای ساخت، تجهیز و تکمیل مدارس نیمه‌تمام دستاورد سفر رئیس‌جمهور به این استان اعلام کرد و افزود: با تخصیص این اعتبارات شاهد شتاب بخشی به ساخت مدرسه در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی خاطرنشان کرد: این طرح که مختص جمع آوری مدارس اتاقکی است، هدف گذاری برای اتاقک‌های بالای ۱۰ دانش آموز است که ۱۲۶ فضای آموزشی اتاقکی بالای ۱۰ دانش آموز در استان شناسایی شده است.

فرهودی مدارس اتاقکی را ۲ نوع مستقل و وابسته توصیف و برچیدن آن‌ها را در ۲ مرحله اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست مدارس اتاقکی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز را که تعدادشان ۶۴ مدرسه است، برچیده خواهد شد و در مرحله دوم ۶۲ مدرسه وابسته جا به جا می‌شود.

وی کوهستانی و سخت گذر بودن روستا‌های آذربایجان شرقی را دلیل استفاده از مدارس اتاقکی عنوان کرد و افزود: سیاست ما حذف ۹۰ درصد از مدارس اتاقکی است که به همین منظور حدود ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اولویت هم سوق دادن خیران به این سمت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کمبود فضا‌های آموزشی در مناطق محروم روستایی و شهری آذربایجان شرقی را از جمله مشکلات عمده عنوان کرد و ادامه داد: از اعتبارات محرومیت زدایی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به غیرمستحکم بودن ۲۰ درصد مدارس استان گفت: هزینه بخش عمده این مدارس با خیران است و طبق مصوبه دولت اگر خیران ۵۰ درصد هزینه ساخت و ساز را تقبل کنند، اداره کل نوسازی مدارس موظف به تهیه هزینه باقی مانده و تکمیل این مدارس است.

تلاش برای جمع آوری مدارس کانکسی در آذربایجان شرقیمدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به ۲۹۰ طرح نیمه تمام خیرساز در استان گفت: اعتبار سال‌های قبل تکمیل ۵۰ تا ۶۰ طرح را کفاف می‌کرد که امیدواریم با همت دولت سیزدهم اعتبارات افزایش یابد تا بتوانیم ظرف ۲ سال آینده طرحهای نیمه تمام خیرساز را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر طرحهای خیرساز استان سه و چهار کلاسه است که برای تکمیل این مدارس حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

فرهودی اظهار کرد: یک سوم مدارس اتاقکی استان در شهرستان چاراویماق است که برای جمع‌آوری آن‌ها تا مهر ماه سال آینده ۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: حدود پنج هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که از نظر تعداد فضا‌های آموزشی جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});