• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

تولید ۲۵ میلیون نهال در آذربایجان‌شرقی/ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ سرمایه نسل‌هاست

  • کد خبر : 98327
  • 21 اسفند 1401 - 20:19
تولید ۲۵ میلیون نهال در آذربایجان‌شرقی/ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ سرمایه نسل‌هاست
یازاکو - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی امسال با کاشت بذر ۲۵ میلیون نهال در سطح استان سال آینده بیش از ۲۵ میلیون اصل نهال در نهالستان های استان خواهیم داشت

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریز بیدار؛ سیروس داودی دقایقی پیش در نشستی خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی با محوریت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت افزود: در راستای کشت یک میلیارد نهال در کشور ۹ نهالستان راکد وجود داشت که متاسفانه وضعیت شان به هیچ وجه در شان کشور نبودند، طرح کاشت یک میلیارد نهال را فرصتی مغتنم برای فعال سازی این نهالستان ها دانسته و این ۹ نهالستان را فعال کردیم.
وی ادامه داد: در طول ۲۰ سال گذشته در مساحت ۷۲۵ هکتار نهالستان استان تنها ۵۰۰ هزار سالیانه کاشته شده است در حالی که ظرفیت اش بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال است.
وی با بیان اینکه این نهالها در راستای توسعه جنگل های کشور و تامین نیاز کشور کاشته می شود، اضافه کرد:  این ۹ نهالستان راکد استان در هشت شهرستان هستند که خوشبختانه با همت جهادی همکاران همگی فعال شده اند.
داودی با بیان اینکه برای رسیدن به ظرفیت اسمی این نهالستان ها بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است، اذعان داشت: از طریق تفاهم نامه های منعقد شده در راستای مسئولیت اجتماعی سال آینده ۲۵ میلیون اصله نهال در استان تولید می شود این میزان تولید در یک سال طی ۵۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.
وی میزان اعتبار جذب شده از طریق مشارکت های مردمی ۶۰۰ میلیارد ریال خواند و اضافه کرد: این رقم قطعا سال آینده با تزریق اعتبارات دولتی افزایش خواهد یافت.
وی در پایان تصریح کرد: این نهالها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، بخشی نیز در راستای توسعه جنگل ها کاشته خواهد شد همچنین در بحث زراعت چوب نیز که یکی از نیازهای کشور است مدنظر قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});