• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

برای شهر نگران هستیم /ساخت و ساز های غیر مجاز توسط مدیر ارشد شهرداری! 

  • کد خبر : 98738
  • 25 اسفند 1401 - 15:00
برای شهر نگران هستیم /ساخت و ساز های غیر مجاز توسط مدیر ارشد شهرداری! 
به گزارش یازاکو - هفتمین نشست رسانه ای "روح اله رشیدی" عضو شورای شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش یازاکو، یعقوب ابراهیم پور” ضمن تشریح عملکرد مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز گفت: در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۸۴ پیشنهاد به مرکز پژوهش‌های شورای رسیده است که ۳۴ مورد آن به تایید مرکز پژوهش‌ها رسیده است.

 

وی ادامه داد: در کنار فعالیت های پژوهشی نشست های تخصصی میز برگزار شده است که تاکنون ۴ نشست عمومی در حوزه های ترافیک شهری، نقش طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیک، طرح های توسعه شهری؛ مجموعا ۶۶ مورد نشست تخصصی در مرکز تشکیل یافته است.

در ادامه رشیدی تکمیل کرد: هر ساله فراخوان اولویت های پژوهشی منتشر می شد که امسال با عنوان نیاز های پژوهشی اطلاع رسانی شده است که برای سال ۱۴۰۲ نیز منتشر می شود و پژوهشگران میتوانند در سطوح مختلف طرح بدهند. 

وی افزود: ما منتسب به شوراییم و سمت مردم و نماینده مردم هستیم و پژوهش های مرکز دید کارشناسی به موضوعات شهری می‌دهد.

 

در رابطه با آذر پارک عذرخواهی میکنم 

 

رشیدی در پاسخ به خبرنگار یازاکو در خصوص آذرپارک گفت: در رابطه با موضوع آذرپارک غیر از عذر خواهی هیچ صحبتی نیست، بنده بعنوان عضو شورای این شهر چندین بار به تله آذرپارک افتاده ایم، آذرپارک هیچ گونه جای دفاعی نداشته و هیچ آورده ای ندارد، بنده به نوبه خودم از شهروندان عذرخواهی می‌کنم. 

قرارداد به قدری آبکی بسته شده است که از ظرفیت حقوقی نمی‌توان بصورت قاطع استفاده کرد و اساسا کارفرما نیز متضرر بوده و زمانی به حساب مشترک دسترسی نداشته است، آذرپارک مفتکی به خیابان های شهر صاحب شده است. 

 

رشیدی در رابطه با مصوبات ماده ۵ گفت: مصوبات کمیسیون ماده ۵ اصرار ما برای این که شفاف شود بخاطر این است که از وضعیت آینده شهر نگران هستیم و زیست پذیری و دسترس پذیری تبریز با بحران روبرو خواهد بود، باید در این رابطه خیزشی صورت بگیرد. 

وی افزود: مصوبات کمیسیون ماده ۵ باید منتشر شود و برای عدم انتشار آن جرم انگاری شده است. 

وی تصریح کرد: اگر به مصوبات ماده ۵ دسترسی پیدا کنید می‌بینید که چقدر فاجعه و در کجا ها چه تغییر کاربری هایی صورت گرفته است. 

 

تبریز تا این لحظه به باور شفافیت نرسیده است

 

رشیدی با انتقاد از سامانه شفافیت گفت: از سامانه شفافیت راضی نیستیم، سامانه باید به قسمت های مختلف شهرداری وصل شود و شهروندان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، برخی از شهرها در این رابطه موفق عمل کرده اند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه تبریز تا این لحظه به باور شفافیت نرسیده است که ابتدا خود شورا را حفاظت و حراست خواهد کرد. 

وی ضمن انتقاد از میزان بودجه های فرهنگی و برنامه های صورت گرفته بعنوان مثال گفت: برنامه فرهنگی در منطقه یک ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بنده نیز مخالف هستم، بنده مخالف هزینه هایی که در برنامه های فرهنگی و بودجه هایی که تعیین می‌شود هستم. 

وی در رابطه با اتفاقی که در صحن شورای شهر بین یکی از اعضای شورا و یکی از خبرنگاران حاضر در شورا افتاده بود، گفت: فعالان رسانه ای شهر تبریز کلاس شورای شهر تبریز را بالا برده اند، این را در هفت ماه اول دوره شورای ششم دیدیم، اما به یک باره افول کرد. 

وی اضافه کرد: اتفاقی که در صحن افتاد این بود که سیلی به آقای آقاجان نژاد زده نشده بود آقای باغبان نیز یکی از اعضای پرحوصله ای است که نمی‌دانم آن روز چه اتفاقی افتاده بود برایشان، هیچ کس آن صحنه را تایید نمی‌کند و هیچ عمدی در آن کار نبود. 

 

کسری پارکینگ در شهر بیداد میکند. 

 

وی در ادامه به بحث ساخت و ساز های غیر مجاز پرداخت و گفت: در چند سال گذشته آمار بالایی از کسری پارکینگ ها و ساخت و ساز های غیر مجاز داریم، در محلات ماشین ها تلمبار شده است، متاسفانه هیچ پارکینگی در شهر دیده نشده است و وقتی صحبت می‌کنیم می‌گویند متاسفانه قانون دستمان را بسته است! 

 

سرانه فضای سبز کلانشهر تبریز بطور کلی ۱۵ متر است.

 

در این نشست “احد صادقی” دیگر عضو شورا به سرانه پارک های تبریز پرداخت و گفت: سرانه پارک های کلانشهر تبریز ۴ متر اعلام شده است، اما سرانه فضای سبز بصورت کلی حدودا ۱۵ متر اعلام شده است.

وی ادامه داد: این آمار با وضعیت فعلی مردم کفایت نمی‌کند باید به سمت باغات تبریز حرکت کنیم و با تملک آن ها سرانه را افزایش دهیم، اما نه با حرکت فرسایشی که با این سرعت ۱۵ سال طول می‌کشد تا باغات را تملک کنیم.

وی در رابطه با موضوع آذرپارک توضیح داد: در مقطعی آقای رشیدی مشکلاتی که این شرکت داشت را مطرح کردند و به آقای شهردار نیز اعلام کردند تا حل شود، در آن زمان آقای شهردار نیز فرصت خواستند تا موارد حل گردد؛ تا این لحظه منتظر تعیین تکلیف آقای شهردار هستیم و این روند بسیار زمان بر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مبنای محاسبه پارک بود که نیم ساعت اول رایگان و دیگر زمان ها با تعرفه تعیین شده بود که امسال مبنا را بر پرداخت دقیقه ای در نظر گرفته ایم، مثلا برای ۶۱ دقیقه هزینه ۲ ساعت گرفته نمی‌شود و هزینه ۶۱ دقیقه گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});