• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تخصیص ۵۰ درصد بودجه شهرداری تبریز به توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 99084
  • 29 اسفند 1401 - 10:30
تخصیص ۵۰ درصد بودجه شهرداری تبریز به توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی
یاز اکو - مدیرکل برنامه‌ و بودجه شهرداری تبریز گفت: بیش از ۵۰ درصد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری برای توسعه زیرساخت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی عبدالهی، با بیان اینکه بودجه سال آینده توسعه زیرساخت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز نسبت به امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است، افزود: مدیریت جدید شهرداری و شورای اسلامی تبریز امسال نیز با اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تبریز و توسعه قطارشهری تلاش ویژه ای داشته و این روند در لایحه بودجه سال آینده نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در چند محور اساسی تدوین شده است، اظهار کرد: توسعه زیرساخت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی، نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار شهر، مولدسازی و فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه توسعه شهر، مدیریت انقباظی هزینه های جاری، تقویم برنامه های جامع فرهنگی اجتماعی ورزشی، توجه ویژه به زیباسازی و مبلمان شهری و افزایش سهم درآمدهای پایدار از جمله محورهای اساسی بودجه سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل برنامه‌ و بودجه شهرداری تبریز با تشریح مقادیر تفکیکی منابع و مصارف در برنامه‌ و بودجه مصوب سال ۱۴۰۲، گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز با احتساب ارقام تکراری در مقایسه با امسال ۹۶ درصد افزایش یافته است.

عبدالهی، با اشاره به اینکه بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، ادامه داد: منابع درآمدی برنامه‌ و بودجه شهرداری با ارقام تکراری ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و اعتبارات جاری (بدون ارقام تکراری) در سال ۱۴۰۲ به سه هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بدون احتساب ارقام تکراری رقم برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال آینده ۱۷ هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به برنامه‌ و بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حدود ۹۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل برنامه‌ و بودجه شهرداری تبریز با بیان اینکه اعتبارات عمرانی (با ارقام تکراری) سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز نسبت به امسال حدود یک برابر ( برابر۱.۰۷) افزایش یافته است، گفت: اعتبارات عمرانی در سال‌جاری هفت هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان بود که در سال آینده این میزان برای توسعه عمرانی به ۱۵ هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

عبدالهی، با اشاره به اینکه برای تولید ارزش افزوده در سال آینده تمرکز خوبی بر روی قرارگاه مسکن انجام شده است، افزود: این قرارگاه بهترین راهکار مولدسازی اموال شهرداری است زیرا در کنار تامین مسکن، ارزش افزوده خوبی برای اموال مجموعه ایجاد می شود.

تخصیص پنج هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان بودجه برای مولدسازی و فعال‌سازی ظرفیتهای توسعه شهر 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ برای مولدسازی و فعال‌سازی ظرفیت های بالقوه توسعه شهر پنج هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان بودجه تخصص یافته است، اظهار کرد: ساخت واحدهای ساختمانی قرارگاه مسکن، ساخت بزرگراه ولایت، طراحی و ساخت پارک بزرگ، تملک و تکمیل مسیرگشایی و ساخت مسیر دوکمال، ساخت مجتمع رفاهی و ورزشی شهروند، تملک و مسیرگشایی و ساماندهی کرکج، احداث خیابان ۲۴ متری منبع به انقلاب، توانمندسازی و انجام خدمات محله‌ای محلات حاشیه نشین و کم برخوردار از جمله پروژه هایی است که ۳۸ درصد از کل بودجه خالص عمرانی سال آینده را در برمی‌گیرد.

عبدالهی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ سهم وصولی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری تبریز به نسبت سال قبل نیز حدود ۱.۴ برابر افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99084

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});