• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

کرواسی رسما به منطقه شنگن پیوست

  • کد خبر : 99600
  • 07 فروردین 1402 - 13:30
کرواسی رسما به منطقه شنگن پیوست
یازاکو - کرواسی از امروز، یکشنبه ۲۶ مارس رسما به منطقه شنگن اتحادیه اروپا پیوست و کسانی که در کشورهای این منطقه زندگی می‌کنند می‌توانند بدون داشتن روادید به این کشور هم سفر کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از یوروینوز؛ منطقه شنگن بزرگترین منطقه مسافرتی آزاد در جهان است که ۲۷ کشور از جمله ۲۲ کشور اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس در آن حضور دارند. 

بر اساس آخرین آمارها حدود ۲ میلیون نفر از مردم در یکی از کشورهای این منطقه زندگی و در یکی دیگر از کشورهای عضو این پیمان کار می‌کنند. این در حالیست که روزانه بیش از ۳ میلیون نفر از مرزهای بین‌المللی در این منطقه عبور می‌کنند. 

 

اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۲ موافقت کرد که کرواسی را وارد منطقه شنگن کند. این می‌تواند خبری بسیار خوب برای شهروندان کروات و اقتصاد این کشور به شمار رود، چرا که با حضور گسترده گردشگران اروپایی، اقتصاد این کشور نیز رونق ویژه‌ای خواهد گرفت. 

یکی از دلایل مهمی که کرواسی به دنبال پیوستن به شنگن بود، توسعه صنعت گردشگری این کشور به شمار می‌رفت. سال گذشته بخش توریسم حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی را به خود اختصاص داد. کرواسی در حالی به شنگن پیوسته که اتحادیه اروپا با الحاق بلغارستان و رومانی به این پیمان موافقت نکرده و به این کشورها تاکید کرده باید برای این امر بیشتر منتظر بمانند و اصلاحات مد نظر بروکسل را اجرایی نمایند. 

زاگرب، پایتخت کرواسی که بزرگترین فرودگاه این کشور در آنجا واقع است، یک میلیون یورو برای به روز رسانه پایانه‌های خود، ایجاد فضای بیشتر برای مناطق انتظار و ایجاد کیوسک‌های اضافی برای ثبت نام مسافرانی که از کشورهای خارج از شنگن می آیند، سرمایه‌گذاری کرده است.

درخشش تیم ملی فوتبال کرواسی در دو جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و کسب عنوان نایب قهرمانی و سومی جهان از سوی شاگردان زلاتکو دالیچ، یکی دیگر از مولفه‌هایی است که این کشور کوچک منطقه بالکان را بیش از گذشته به مردم جهان معرفی کرده و بسیاری علاقه‌مند هستند از کرواسی دیدن کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});