• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

ورود بیش از ۶۷۶ هزار گردشگر نوروزی به منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 99673
  • 09 فروردین 1402 - 11:00
ورود بیش از ۶۷۶ هزار گردشگر نوروزی به منطقه آزاد ارس
یازاکو - قائم‌ مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس از ورود بیش از ۶۷۶ هزار گردشگر به این منطقه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا؛ محسن محمدزاده روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات نوروزی اعلام کرد: تعداد ۶۶۸ هزار و ۹۱۲ نفر از این گردشگران داخلی و هفت هزار و ۱۵۹ نفر گردشگر خارجی بودند.

وی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر اقامت در مراکز اقامتی محدوده منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در مدت یاد شده از تعطیلات نوروزی ۳۷ هزار و ۹۸۵ نفر در این مراکز اقامت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: وجود آثار باستانی متعدد، نقاط بکر طبیعی، قرار گرفتن منطقه آزاد ارس در جوار رود ارس و وجود بازارچه ها و مجتمع های تجاری متعدد سبب شده گردشگران و مسافران سراسر نقاط کشور، این منطقه را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کنند و همین امر سبب ورود ۱۶۷ هزار و ۲۲۸ خودرو غیر بومی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ شده است.

محمدزاده ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس در ۱۷ کیلومتری غرب جلفا و در فاصله سه کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس امسال نیز همانند سال های گذشته پربازدید ترین اثر تاریخی منطقه آزاد ارس می باشد که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین سال ۱۴۰۲ پذیرای ۲۵ هزار و ۶۳۲ نفر بازدیدکننده بود.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۱ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

این منطقه به علت شرایط آب و هوایی و ظرفیت های طبیعی و تاریخی در سال های اخیر به یکی از کانون های گردشگری نوروزی در شمالغرب کشور تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});