به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از تجارت نیوز، با نگاه به وضعیت بازار خودرو از ابتدای امسال، میتوان متوجه شد که نبود متقاضی برای خودرو، صدای نارضایتی فروشندگان آن را بلند کرده است. وضعیتی که ابتدا، بنگاههای کوچک را درگیر خود کرد و حال، قلب بنگاههای تولید خودرو را نشانه گرفته است. همین امر برخی از پلتفرمهای خرید و فروش خودرو را بر این وا داشت که با راهاندازی طرحهای جذاب اقساطی، اقدام به جذب متقاضی نمایند. طرح فروش اقساطی محصولات کرمان موتور، یکی از طرحهای جذاب این دوره است.
فهرست
طرحهای اقساطی برای کرمان موتور
یکی از محصولاتی که بیشترین مشکل را با نبود متقاضی دارد، محصولات شرکت کرمان موتور است. چرا که افزایش قیمتهای کارخانه از یک سو و نبود خریدار برای آن از سوی دیگر، قیمت بازاری اغلب خودروهای این شرکت را تا مرز قیمتهای درب کارخانه کاهش داده است. بنابراین، خود شرکت کرمان موتور در هفتهای که گذشت، اقدام به فروش اقساطی پیکاپ KMC T8 نمود. اما برخی شرکتهای خرید و فروش خودرو، پا را فراتر گذاشته و طرح فروش اقساطی بزرگی به راه انداختهاند.
طرح فروش اقساطی کرمان موتور به دلیل کاهش قیمت بازاری برخی محصولات این شرکت از قیمتهای درب کارخانه، از سوی بنگاههای کوچک و بزرگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
در طرح فروش اقساطی کرمان موتور، خودروهایی مانند جک S5، جک S3 و KMC عرضه میشود. در این طرح نزدیک به نصف قیمت خودرو در ابتدا دریافت میشود و مابقی مبلغ، به صورت اقساط ۱۲ الی ۳۶ ماهه قابل پرداخت است.
طرح اقساطی برای خودروهای ایرانی
خودروهای داخلی همانند ایران خودرو و سایپا، کمترین مشکل از سمت نبود متقاضی را دارند. چراکه به دلیل قیمتهای پایینتر، حتی در حد اندک، درحال معامله شدن در بازار هستند. اما این معامله اندک نتوانسته بنگاههارا راضی نگه دارد و برخی از آنها در حال فروش اقساطی خودروهای ایرانی با اقساط بلند مدت هستند.
در طرح فروش اقساطی خودروهای داخلی نیز بخش بزرگی از مبلغ خودرو در ابتدا دریافت شده و بخش دیگری حداکثر تا ۸۰ روز باید پرداخت شود. مابقی قیمت از ۱۲ تا ۴۸ ماه قابل قسط بندی است.
چرا متقاضی برای خودرو پیدا نمیشود؟
اولین و مهمترین دلیل رکود در بازار، افزایش قیمت وحشتناک ماههای پایانی سال گذشته بود که توان خرید را از متقاضی گرفت. از سوی دیگر با راهاندازی طرحهای فروش سامانه یکپارچه، اغلب متقاضیان به سمت خرید خودرو از کارخانه ترغیب شدند که این امر، بازار را بیش از پیش در رکود فرو برد.
در گام بعدی، افزایش قیمتهای درب کارخانه از سوی شورای رقابت، تیر دیگری بر پیکره نیمهجان بازار کم تقاضا شد و اغلب فعالان این حوزه را از چرخه خرید و فروش خارج کرد. عدم تغییر نرخ دلار و اخبار مربوط به آزادسازی واردات خودروهای کارکرده نیز تاثیرات زیادی بر تقاضای بازار گذاشتهاند و گویی همه خریداران، چشم به راه آزادسازی واردات خودروهای کارکرده هستند که از دست محصولات بیکیفیت داخلی فرار کنند.