• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2

عملکرد قاطع تیک‌تاک در ترکیه: حذف ۱۶٫۵ میلیون محتوای نامناسب!

  • کد خبر : 146956
  • 04 تیر 1403 - 20:00
عملکرد قاطع تیک‌تاک در ترکیه: حذف ۱۶٫۵ میلیون محتوای نامناسب!
یازاکو - بر اساس آخرین گزارش شفافیت تیک‌تاک، بیشترین محتوای حذف‌شده با 33.3 درصد مربوط به دسته "موضوعات حساس و بزرگسالان" بوده است.

تیم نظارت تیک تاک، یکی از محبوبترین برنامه‌ های رسانه ‌های اجتماعی در جهان، به شدت فعال است. این پلتفرم که دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای جامعه خود است، محتوای متخلف را بدون نیاز به شکایت حذف می‌کند. در ترکیه، این رقم به ۱۶٫۵ میلیون محتوا رسیده است.

امیر گلن، مدیر سیاست‌های عمومی TikTok در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه و سخنگوی این شرکت در ترکیه، اعلام کرد که در سال گذشته حدود ۱۶٫۵ میلیون محتوا به دلیل نقض “قوانین جامعه” در ترکیه حذف شده است. او گفت: “بخش قابل توجهی از این محتوا بدون نیاز به شکایت از پلتفرم حذف شده است.”

گلن با اشاره به اشتراک گذاری بیش از ۱ میلیارد محتوا در ماه در تیک‌تاک، بر لزوم ایجاد یک استراتژی چندوجهی برای حفظ امنیت در این پلتفرم تأکید کرد.

او توضیح داد که این فرآیند با استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی خودکار نقض قوانین و همچنین تیمی متشکل از بیش از ۴۰ هزار نفر که به بررسی دستی محتوا می‌پردازند، انجام می‌شود. گلن همچنین گفت که تیم‌های نظارت تیک‌تاک هر روز برای اطمینان از انطباق محتوا با “قوانین جامعه” این پلتفرم تلاش می‌کنند.

گلن با بیان اینکه ۹۸٫۹ درصد از محتوای متخلف در ترکیه به طور پیشگیرانه حذف شده است، گفت:

“این رقم از میانگین جهانی بالاتر است. در سال گذشته حدود ۱۶٫۵ میلیون محتوا را به دلیل نقض “قوانین جامعه” در ترکیه حذف کردیم. بخش قابل توجهی از این محتوا بدون نیاز به شکایت از پلتفرم حذف شده است. پاسخ‌های تیک‌تاک به شکایات توسط تیمی از متخصصان و وکلای آموزش‌دیده بررسی و تهیه می‌شود. در این زمینه، همکاری کاربران را بسیار مهم می‌دانیم.”

در صورت عدم نقض قوانین تیک‌تاک توسط محتوای گزارش‌شده، محتوای غیرقانونی توسط تیم حقوقی داخلی شرکت برای حذف بررسی می‌شود. در صورت غیرقانونی بودن یا نقض “قوانین جامعه” توسط محتوا، تیم‌های “مدیریت رویداد” و “بازخورد کاربر” محتوا را حذف می‌کنند و به گزارش‌کننده پاسخ می‌دهند. اگر محتوا قوانین یا مقررات خاصی را نقض نکند، به شکایت پاسخ منفی داده می‌شود و محتوا حذف نمی‌شود.

فرآیند نظارت تیک‌تاک بسیار دقیق است

امیر گلن، مدیر سیاست‌های عمومی TikTok در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه، به برخی از اقدامات ممنوعه در این پلتفرم اشاره کرد که شامل موارد زیر می‌شود:

دسترسی غیرمجاز به تیک‌تاک
تلاش برای به دست آوردن اطلاعات حساس، محرمانه، تجاری یا شخصی
سوء استفاده از امنیت، تمامیت یا قابلیت اطمینان پلتفرم

گلن توضیح داد که در مدیریت فرآیندهای نظارت خود و بررسی درخواست‌ها و شکایات کاربران، از دسته‌بندی‌های سیاستی مبتنی بر این اقدامات ممنوعه استفاده می‌کنند. این دسته‌بندی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

صداقت و اصالت
حریم خصوصی و امنیت
امنیت و احترام
سلامت روان و عقل
محصولات و فعالیت‌های تجاری تحت نظارت
موضوعات حساس و بزرگسالان
امنیت و رفاه جوانان

بر اساس آخرین گزارش شفافیت تیک‌تاک، بیشترین محتوای حذف‌شده با ۳۳٫۳ درصد مربوط به دسته “موضوعات حساس و بزرگسالان” بوده است.

گلن با تأکید بر اینکه تیک‌تاک را در ترکیه، مانند سایر بازارهایی که در آنها فعالیت می‌کند، به عنوان یک پلتفرم سرگرمی می‌شناسند، آن را “جهانی برای افراد در هر سنی و با هر عقیده‌ای که ۱۳ سال به بالا دارند، توصیف کرد که به آنها امکان می‌دهد از وقت خود لذت ببرند، ایده‌ها و نظرات خود را آزادانه بیان کنند، الهام‌بخش باشند و خلاقیت خود را پرورش دهند.”

او همچنین خاطرنشان کرد که این پلتفرم علاوه بر قوانین خاص خود، ارزش‌های کشورهای محل فعالیت خود را نیز به اشتراک می‌گذارد. گلن گفت: “ما در تیک‌تاک، هم به طور جهانی و هم در ترکیه، به شدت به “قوانین جامعه” پایبندیم. به محض اینکه متوجه نقض این قوانین شویم، اقدامات متعددی انجام می‌دهیم. ما معتقدیم که رویکرد ما به ارزش‌های ترکیه را در فعالیت‌های بومی‌سازی خود به وضوح نشان می‌دهد.”

اولویت: امنیت جوانان

گلن با اشاره به اینکه امنیت جوانان مانند هر کشور دیگری در ترکیه نیز از اولویت‌های آنهاست، گفت:

“ما به کاربران زیر ۱۸ سال خود ۶۰ دقیقه زمان استفاده روزانه از تیک‌تاک ارائه می‌دهیم. همچنین برای گسترش قابلیت “Family Pairing” که به والدین ۱۳ تا ۱۸ ساله اجازه می‌دهد حساب‌های TikTok فرزندان خود را کنترل کنند، تلاش می‌کنیم. این ویژگی به والدین و فرزندان در این پلتفرم اجازه می‌دهد تا حساب‌های خود را به هم متصل کنند، تنظیمات امنیتی را شخصی‌سازی کنند، زمان‌های استفاده از برنامه را تنظیم کنند و محتوایی را که فرزندانشان می‌توانند در فید خود مشاهده کنند، توسط خانواده‌ها تعیین کنند. به تازگی کمپینی برای افزایش استفاده از Family Pairing در ترکیه راه اندازی کرده‌ایم. هدف ما این است که تیک‌تاک را به عنوان یک پلتفرم خانوادگی حفظ کنیم.”

گلن با تأکید بر اینکه آنها به مسئولیت خود در قبال رفع ابهامات در مورد پلتفرم ادامه خواهند داد، گفت: “ما مانند گذشته با روحیه مسئولیت‌پذیری به کار خود ادامه خواهیم داد تا به هر سوالی که در مورد پلتفرم ما وجود دارد پاسخ دهیم.”

او با اشاره به اینکه آنها قبلاً دو بار برای پاسخ به سؤالات و ارائه توضیحات به کمیسیون رسانه‌های دیجیتال مجلس شورای اسلامی دعوت شده‌اند، گفت: “ما این دعوت‌ها را بسیار جدی می‌گیریم و اگر دوباره دعوت شویم با کمال میل در آن شرکت خواهیم کرد.”

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146956

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});