به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی؛ در این دیدار مدیر عامل مس سونگون ضمن تقدیر و تشکر از همکاریهای اداره راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه صنایع مس ایران در راستای برنامهریزی استراتژیک در جهت توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منطقه،در تکمیل اتمام باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه-ورزقان را جزو اولویتهای اصلی خود دانسته و با تأمین اعتبار مالی آن در به سرانجام رسیدن این پروژه، نقش کلیدی خود را در منطقه ایفا میکند.
وی افزود: این طرح ازجمله طرحهای نیمهتمام استان بود که با پیگیری نمایندگان منطقه در مجلس و مسئولان دولتی و تامین منابع ملی از سوی شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون پیشرفت خوبی داشته است که جا دارد از دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران واقعا از مدیران جهادی هستند تقدیر و تشکر کنم.
عباس زاده با اظهار اینکه تلفات جادهای استان بالا بوده باید تلاش کنیم با احداث راههای جدید، سفر امن و مطمئن را برای مردم ممکن کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه باند رفت به اتمام رسیده باند برگشت در حال اجراست و از تامین اعتبار و قول مساعد برای برگزاری مناقصه نواقصات قطعات دو ،سه و چهار خبر داد.
وی گفت: بهره برداری از این بزرگراه که موجب افزایش سرعت حمل و نقل، کاهش تصادفات و گسترش تعاملات اقتصادی منطقه شده است بارها مورد تقدیر مسئولان استانی و کشوری شده است.
در پایان این دیدارمدیر عامل مس سونگون در خصوص تامین مسکن کارکنان این مجموعه افزود: در راستای جهش نهضت ملی مسکن با موقعیت و اراضی عالی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که طی تفاهم نامه ای بین مس سونگون و اداره راه و شهرسازی اقدامات خوب و مثبتی برداشته خواهد شد.
در ادامه مدیر کل راه و شهرسازی در مورد تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: در این طرح به واسطه ماده ۱۰ اراضی دولتی در اختیار سایر سازمانها و ارگانهای دولتی باید در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد که ۱۳۴ هکتار با همکاری ادارات و نهادهای استانی به نام راه و شهرسازی سند زده شده و از طریق ماده ۹ نیز شش هزار هکتار زمین در دو ماه گذشته با تغییر نمایندگی از منابع طبیعی در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و همچنان پیگیر شناسایی اراضی ذیل این دو ماده هستیم.
وی با اعلام اینکه دولت فقط متعهد شده است زمین رایگان برای ساخت نهضت ملی مسکن تأمین کند تصریح کرد: بخشی از هزینه در قالب تسهیلات بانکی بوده و بخشی از آن آورده شخصی متقاضیان است که به تناسب پیشرفت سازه باید واریز شود.