• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2

پیمانکاران ترک امسال ۴٫۱ میلیارد دلار پروژه خارج از کشور گرفتند

  • کد خبر : 101090
  • 20 فروردین 1402 - 10:30
پیمانکاران ترک امسال ۴٫۱ میلیارد دلار پروژه خارج از کشور گرفتند
یاز اکو - شرکت‌های پیمانکاری عمران ترکیه در سه ماهه اول امسال اجرای پروژه‌هایی به ارزش 4.1 میلیارد دلار را در کشورهای خارجی برعهده گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از وزارت بازرگانی ترکیه، بخش پیمانکاری خارج از کشور از سال ۱۹۷۲ تا پایان مارس امسال ۱۱ هزار و ۷۰۰ پروژه به ارزش ۴۷۷ میلیارد دلار را در ۱۳۳ کشور اجرا کرده است.

حوزه پیمانکاری ترکیه علیرغم مشکلات عدیده در سال‌های اخیر از جمله بی‌ثباتی سیاسی و پیامدهای شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشورهای هدف در سال ۲۰۲۰ موفق به اجرای ۳۷۰ پروژه به ارزش ۱۶٫۲ میلیارد دلار شد.

همچنین در سال ۲۰۲۱، به دنبال کاهش پیامدهای منفی همه‌گیری کرونا بر اقتصاد جهانی، هزینه شرکت‌های پیمانکاری تُرک از حاصل از پروژه‌های خارج از کشور به ۳۰٫۷ میلیارد دلار از محل ۴۴۴ پروژه رسید.

صنعت پیمانکاری خارج از کشور سال گذشته نیز تحت تاثیر مشکلات اقتصادی جهانی و جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفت. در این دوره تعداد پروژه‌ها به ۴۹۲ مورد و هزینه کل پروژه تقریبا ۱۹٫۱ میلیارد دلار اعلام شد. میانگین هزینه پروژه‌ها ۳۸٫۸ میلیون دلار محاسبه شد.

شرکت‌های پیمانکاری تُرک بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را از سال ۱۹۷۲ با ۲۰٫۵ درصد در روسیه انجام دادند. ترکمنستان نیز با سهم ۱۰٫۷ درصدی در رتبه دوم این کشورها قرار دارد.

از سوی دیگر، عراق با سهم ۶٫۹ درصدی در اجرای پروژه ۳۳ میلیارد دلاری در جایگاه سوم و لیبی و قزاقستان نیز در ردیف چهارم و پنجم این لیست قرار دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=101090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});