• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

صادرات خودرو ترکیه به رکورد ۳٫۳ میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 101401
  • 22 فروردین 1402 - 15:30
صادرات خودرو ترکیه به رکورد ۳٫۳ میلیارد دلار رسید
یازاکو - درآمد صادراتی بخش خودرو ترکیه در ماه مارس به رکورد ماهانه 3.3 میلیارد دلاری رسید که نسبت به سال گذشته نزدیک به 23 درصد افزایش داشت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، بر اساس بیانیه انجمن صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ (OİB) این امر خودروسازی ترکیه را با سهم ۱۳٫۹ درصدی در درآمدهای صادراتی این کشور در ماه گذشته به بزرگترین صنعت صادراتی ترکیه تبدیل کرد.

در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، خودروسازان داخلی ۸٫۷ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات داشتند که ۱۵٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

آلمان بازار اصلی صادرات خودرو ترکیه

آلمان بازار اصلی صادراتی صنعت خودروسازی بومی ترکیه بوده است. صادرات به این کشور ۴۷۵ میلیون دلار و صادرات به فرانسه با رشد ۹۷ درصدی به ۴۳۴ میلیون دلار رسید.در همین مدت بریتانیا واردات از ترکیه را ۱۵ درصد افزایش داد و به ۳۰۹ میلیون دلار رساند.

صادرات خودروهای سواری به بازارهای خارجی در ماه مارس با رشد ۴۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۲ به یک میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات صنعت قطعه سازی با افزایش ۱۵ درصدی به ۱٫۳ میلیارد دلار رسید.

صادرات قطعات به آلمان ۱۳ درصد افزایش یافت، در حالی که افزایش صادرات به ایتالیا و فرانسه به ترتیب ۹ و ۲۹ درصد بود و صادرات به روسیه ۳۵۰ درصد افزایش یافت.

اتحادیه اروپا نیز ۷۰ درصد از صادرات صنعت خودروسازی ترکیه را جذب کرده است و صادرات به این اتحادیه با افزایش ۲۹ درصدی به ۲٫۳ میلیارد دلار رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=101401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});