• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

۲۴ شریک خارجی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 102668
  • 02 اردیبهشت 1402 - 19:00
۲۴ شریک خارجی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند
یازاکو - سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۴ شریک خارجی از کشورهای مختلف در شهرک‌های صنعتی این استان از جمله شهرک سرمایه گذاری خارجی فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا؛ سجاد مطلبی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عمده سرمایه گذاران خارجی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایرانیان مقیم آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به همجواری و فرهنگ مشترک ایران با ترکیه، استقبال سرمایه گذاران این کشور برای سرمایه گذاری در کشور ما به ویژه این منطقه زیاد است، اظهار کرد: اکنون ۲ سرمایه گذار این کشور نیز برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی درخواست ارایه کرده اند که در حال بررسی است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اکنون ۱۴۱ واحد صنعتی مورد بهره برداری در شهرک سرمایه گذاری خارجی این استان به عنوان تنها شهرک سرمایه گذاری خارجی کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۳۱ واحد فعال و ۱۰ واحد غیرفعال است.

مطلبی ادامه داد: واحدهای فعال در این شهرک صنعتی با ظرفیت های متفاوت فعالیت می کنند و تلاش می شود مشکلات واحدهای غیرفعال رفع شود و به چرخه تولید بازگردند.

وی یادآور شد: برای جذب سرمایه گذار و رفع کمبود زمین واحدهای صنعتی، توسعه شهرک های صنعتی استان در برنامه های این شرکت بوده و در این راستا سال گذشته توسعه شهرک شهید سلیمی تبریز در سطح ۴۷۰ هکتار در انتهای این شهرک و در جوار این شهرک، توسعه شهرک «سنگ شهر» در سطح ۹۰ هکتار آغاز شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});