• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران

  • کد خبر : 140210
  • 28 فروردین 1403 - 15:00
کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران
یازاکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی گفت: روستای تاریخی کندوان در شهرستان اسکو در تعطیلات نوروزی و عید فطر پنجمین روستای پربازدید کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه‌زاده روز سه شنبه افزود: کندوان پس از روستاهای سهیلی قشم، جواهرده رامسر، پالنگان کردستان و التپه بهشهر در رده پنجم پربازدیدترین ها در کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار ثبت روستای کندوان در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهان در سال گذشته، اظهار کرد: بر همین اساس و از نیمه دوم پارسال شاهد حضور رو به افزایش گردشگران داخلی و خارجی به این روستای تاریخی هستیم.

حمزه زاده استقبال زیبایی ها و مناظر منحصر به فرد روستای کندوان را یکی از مزیت های بسیار مهم و اصلی جهانی شدن آن دانست و با بیان اینکه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برنامه های بسیار متنوع و مختلفی را برای آشنایی و افزایش بازدیدها از آن تدارک دیده است، یادآور شد: استقبال از این روستا در جریان موج سوم مسافرت ها در تعطیلات عید فطر بسیار قابل توجه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از افزایش ۳۰ درصدی گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در ایام عید فطر خبر داد و اضافه کرد: در این ایام یک میلیون و ۹۳۲ هزار گردشگر وارد آذربایجان‌شرقی شدند که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

حمزه زاده ادامه داد: در این ایام تعداد ۶۹۲ هزار و ۸۱۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که از این نظر افزایش یازده درصدی نسبت به سال گذشته را شاهدیم.

وی تعداد بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی را ۴۴ هزار و ۳۲۵ نفر با رشد ۱۳ درصدی در تعطیلات عید فطر نسبت به سال گذشته اعلام و اظهار کرد: تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در موزه‌ها و اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی تأثیر بسزایی در روند افزایش این بازدیدها داشته است.

حمزه زاده با اشاره به ثبت جهانی سه کاروانسرا و ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان به‌ عنوان بهترین دهکده گردشگری جهان، یادآور شد: در طول تعطیلات عید فطر امسال بازدید از این اماکن نسبت به تعطیلات عید فطر سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی گفت: به رغم افزایش ۱۵ درصدی ترددهای وسایل نقلیه در استان، تصادفات جاده‌ای تعطیلات عید فطر سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت و تعداد فوتی‌های امسال ۱۲ نفر اعلام شد که از کاهش ۲۵درصدی فوتی‌های سوانح جاده‌ای نسبت به ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته حکایت دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=140210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});