• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خبر داد؛

محلات کم‌برخوردار زیر ذره بین بیمه سلامت

  • کد خبر : 67436
  • 01 تیر 1401 - 9:30
محلات کم‌برخوردار زیر ذره بین بیمه سلامت
یاز اکو- مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: محلات کم‌برخوردار برای حمایت از افراد فاقد بیمه درمانی زیر ذره بین بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وحید مجیدی یکی از اقدامات قابل تحسین در بیمه سلامت را بیمه درمانی محلات کم برخوردار دانست و افزود: این طرح یکی از تکالیف قانونی است که بر عهده ما گذاشته شده است و بر اساس آن نزدیک به ۹۰ میز خدمت با همکاری بسیج جامعه پزشکی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح تیم هایی از بیمه سلامت به مساجد مختلف در کل استان رفته و از نزدیک بیمه شده ها را راهنمایی می‌کنند و در صورتی که فردی فاقد بیمه درمانی باشد، او را برای دریافت دفترچه به مرکز ارجاع می دهند.

مجیدی گفت: طی دو- سه ماه گذشته بالغ بر ۸۰ هزار نفر در استان به جمع بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی اضافه شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان هدف از اجرای این طرح را پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه درمانی به خصوص در مناطق کم برخوردار دانست.

وی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمانی برای زنان باردار از سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این طرح در اواسط سال گذشته به ما ابلاغ شد، عملا در حد اطلاع‌رسانی باقی ماند اما با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته احتمالا این طرح از سال جاری اجرایی می‌شود و بر اساس آن پرداختی بیماران در قبال تعدادی از خدمات کاهش خواهد یافت.

مجیدی در ادامه با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۰، حدود ۴۰۰ هزار نفر از خدمات بیمه ای رایگان بیمه سلامت بهره می بردند، اضافه کرد: با شناسایی سه دهک پایین درآمدی جامعه این تعداد در سال جاری به ۵۸۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان این مطلب گفت: به جز سه دهک پایین جامعه سایر افراد برای استفاده از خدمات بیمه سلامت باید در آزمون وسع شرکت کنند، به همین منظور بعد از یک وقفه چند ساله که به دلیل شرایط کرونایی در آزمون وسع صورت گرفته بود، از سال جاری متقاضیان بیمه سلامت ملزم به شرکت در این آزمون هستند. البته تا زمان مشخص شدن نتایج آزمون افرادی که قبلا جزء صندوق بیمه سلامت همگانی بودند، همچنان سه ماه جزء دهک پایین درآمدی تلقی شده و رایگان بیمه می شوند.

مجیدی تشریح کرد: افرادی که جزء دهک چهار هستند، ۱۰ درصد، دهک های پنج و شش، ۲۵ درصد، دهک های هفت و هشت، ۵۰ درصد و دهک های ۹ و ۱۰، صد در صد حق بیمه خود را پرداخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۰۰ خانوار در استان در این آزمون شرکت کرده اند که نتایج ۵۰۰ خانوار آمده است و از این تعداد ۲۰۰ خانوار مشمول دهک یک، دو و سه درآمدی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});