• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

۵ عادتی که مخفیانه به مو‌های شما آسیب می‌رساند

  • کد خبر : 102687
  • 02 اردیبهشت 1402 - 21:30
۵ عادتی که مخفیانه به مو‌های شما آسیب می‌رساند
یازاکو - اگر شبانه دوش می‌گیرید یا مو‌ها را شستشو می‌دهید خوابیدن با مو‌های هنوز خیس مانده می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما در مقابل این تمایل مقاومت کنید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فرارو؛ ابزار‌های داغ بدون محافظ حرارتی و زیاده‌روی در رنگ کردن مو به خصوص‌ هایلایت از مواردی هستند که به مو‌ها آسیب می‌رسانند. با این وجود، عوامل کم‌تر شناخته شده دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به مو‌ها آسیب برسانند.

۱- خوابیدن با مو‌های خیس

اگر شبانه دوش می‌گیرید یا مو‌ها را شستشو می‌دهید خوابیدن با مو‌های هنوز خیس مانده می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما در مقابل این تمایل مقاومت کنید. خوابیدن با مو‌های خیس می‌تواند باعث بلند شدن کوتیکول بیرونی‌ترین لایه مو شود که خود سبب ایجاد شکاف در تار مو و شکستگی آن خواهد شد.

هم‌چنین، اصطکاک ایجاد شده ناشی از مالش مو به روبالشی شما در تمام طول شب می‌تواند باعث ایجاد موخوره و گره خوردن تار‌های مو شود. اگرچه این اتفاق می‌تواند برای همه انواع مو رخ دهد کسانی که مو‌های نازک دارند بیش‌تر مستعد دچار شدن به آن هستند. دست کم مو‌های خود را با سشوار خشک کنید تا زمانی که قدری مرطوب شود و آن را به گونه‌ای روی بالش قرار دهید که کشیده نشود.

۲- بُرُس زدن مو‌های خیس

زمانی که صحبت از مو‌های خیس می‌شود برس کشیدن روی آن پس از حمام یکی دیگر از مشکلات احتمالی است. مو‌های شما وقتی خیس هستند ضعیف‌ترین حالت را دارند. در نتیجه، برس کشیدن یا رفتار تهاجمی با مو‌های تان در حالی که هنوز خیس است می‌تواند منجر به شکستگی، دو شاخه شدن و آسیب شود. توصیه می‌شود پس از خشک شدن مو از یک شانه با دندانه پهن استفاده کنید تا بتوانید از طریق آن به آرامی مو‌ها را شانه بزنید.

۳- تمیز نکردن وسایل و ابزار‌های مرتبط با مو

همه در مورد اهمیت تمیز کردن برس‌های آرایش صورت یا میک آپ صحبت می‌کنند، اما وضعیت در مورد برس‌های مو و سایر ابزار‌های مرتبط با مو‌های‌مان چطور است؟ تمام سلول‌های مرده پوست، روغن‌ها و بقایای محصول هنگام استفاده از برس روی مو‌های‌تان جمع می‌شوند در نتیجه اگر برس‌ها و ابزار‌های مرتبط با مو را تمیز کنید این مواد زائد دوباره به مو‌های‌تان باز می‌گردند. لازم نیست آن وسایل را روزانه کنید. حتی یکبار در هفته نیز با استفاده از شامپوی ملایم و آب گرم می‌توان این وسایل را مورد شستشو قرار داد.

اتو‌های فر کننده و صاف کننده شما نیز باید تمیز شوند. باقیمانده محصولی که روی این ابزار‌ها جمع می‌شود می‌تواند منجر به تجمع چربی و باکتری شده و هم چنین باعث فرسایش فلز به کار رفته در آن در طول زمان خواهد شد. سعی کنید هر ماه این وسایل را تمیز کرده و از دستمال مرطوب الکلی برای پاک کردن سطوح اتوی مو استفاده کنید البته زمانی که خاموش هستند و خنک شده اند.

۴- نادیده گرفتن محافظت در برابر آفتاب

محافظت از تار‌های موی تان در برابر نور خورشید به اندازه محافظت از پوست تان اهمیت دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند رنگ موی شما را به هم بزند. به علاوه، اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به سلول‌های مو آسیب برساند و به طور بالقوه نازک شدن و آسیب مو را تسریع کند. خوشبختانه درمان ساده است: هر زمان که زیر نور آفتاب هستید کلاه بر روی سرتان قرار دهید یا از محصولاتی برای مو که حاوی فاکتور حفاظتی در برابر خورشید (SPF) هستند استفاده نمایید.

۵- موی دم اسبی خود را محکم نبندید

در حالی که مدل موی دم اسبی آسان و راحت است کشیدن بیش از حد مو‌ها به عقب باعث ایجاد کشش بیش از حد بر روی پوست سر می‌شود و می‌تواند منجر به ریزش مو در اطراف خط مو و شقیقه‌ها شود. لازم نیست از دم اسبی بستن مو‌های‌تان صرفنظر کنید. تنها کافیست که مو‌های‌تان را ملایم‌تر ببندید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});