• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

جهش بیش از ۱۴۰ درصدی قیمت مسکن در ترکیه

  • کد خبر : 102778
  • 03 اردیبهشت 1402 - 21:15
جهش بیش از ۱۴۰ درصدی قیمت مسکن در ترکیه
یازاکو _ بر اساس گزارش Endeksa که اطلاعات بازار املاک و مستغلات ترکیه را جمع آوری می کند، متوسط ​​قیمت خانه در ترکیه در ماه مارس 2.3 میلیون لیر ترکیه (حدود 119000 دلار) بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت قیمت مسکن به دلیل افزایش هزینه های ساخت و ساز و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن ترکیه در حال افزایش بوده است.

 

 

بررسی‌های انجام شده توسط Endeksa نشان می‌دهد که قیمت خانه در سراسر ترکیه در ماه مارس ۱۵۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است و میانگین قیمت‌ها به ۱۷۵۷۳ لیر در هر متر مربع رسیده است.

 

 

در استانبول، بزرگترین شهر این کشور از نظر جمعیت، قیمت مسکن سالانه ۱۴۴ درصد افزایش یافت و به ۲۷۰۰۰ لیر در هر متر مربع رسید. 

متوسط ​​قیمت خانه در ماه مارس در این کلان شهر ۳٫۲ میلیون بود.

قیمت ها در آنکارا با جهش ۱۵۴ درصدی به ۱۳۰۰۰ لیر در هر متر مربع رسید و یک خانه در پایتخت به طور متوسط ​​۱٫۷ میلیون لیره فروخته شده است.

 

 

در آنتالیا، جایی که خارجی ها به شدت در آن ملک خریداری می کنند، میانگین قیمت یک خانه ۲٫۷ میلیون لیر بود که نسبت به مارس ۲۰۲۲ ۱۶۴ درصد افزایش داشت.

بیشترین افزایش قیمت مسکن در استان کرکلارلی در شمال غربی کشور ترکیه به ثبت رسیده است. قیمت مسکن در این استان با ۲۰۸ درصد افزایش سالانه به ۱٫۶ میلیون لیر رسید و پس از آن آنتالیا قرار دارد.

 

 

 در استان شمال غربی کوجایلی، افزایش سالانه قیمت مسکن ۱۶۴ درصد با میانگین قیمت ۱٫۹۲ میلیون لیر بود.

موسسه آمار ترکیه (TÜİK) این هفته گزارش داد :فروش خانه در ترکیه در ماه گذشته ۲۱٫۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به حدود ۱۰۶۰۰۰ واحد رسید.

در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، در مجموع ۲۸۳۰۰۰ واحد مسکونی در کشور فروخته شد که نشان دهنده کاهش ۱۱٫۵ درصدی نسبت به ژانویه تا مارس سال گذشته است. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});