• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای پاییز امسال در تبریز برگزار می شود

  • کد خبر : 104634
  • 19 اردیبهشت 1402 - 18:57
مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای پاییز امسال در تبریز برگزار می شود
یاز اکو - رییس هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه موافقت فدراسیون جهانی و کشوری برای میزبانی از مسابقات جهانی این رشته در تبریز گرفته شده است، گفت: این مسابقات مهر یا آبان ماه سالجاری به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رسول برپور اظهار کرد: این رشته ورزشی در حال حاضر در ۱۶ کشور فعال است و بنا داریم تا با دعوت از تمامی کشورهایی که ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در آنها رایج است مسابقات جهانی را به نحو شایسته در تبریز میزبانی کنیم.

وی به میزبانی تبریز از مسابقات آسیایی (مهرماه ۱۳۹۴) و جوانان کشور این رشته ورزشی در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری این مسابقات، ضمن ایجاد انگیزه در بین فعالان رشته، موجب رشد و توسعه و همچنین فراگیر شدن آن می شود که امیدواریم مسابقات جهانی را با حضور تمامی کشورها برگزار کنیم.

برپور اضافه کرد: مقدمات برگزاری این مسابقات در حال انجام است و هنوز دعوتنامه ای از سوی هیات ارسال نشده است و طبق تصمیم که اتخاذ شده مسابقات فرعی در زورخانه های متعدد تبریز و مسابقات فینال در سالن پورشریفی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۷ باب زورخانه در آذربایجان شرقی فعال است، گفت: هم اکنون علاوه بر تبریز که دارای زورخانه های دولتی و غیردولتی است در شهرستان های مراغه، بناب، ملکان، اهر، مرند، سراب، میانه و آذرشهر نیز زورخانه ها فعال هستند و در نتیجه همین فعالیت ها، در حال حاضر سه نفر از ورزشکاران این رشته در استان در تیم ملی عضویت دارند و یک مرشد استان نیز لوح سیمین دریافت کرده است.

برپور با اشاره به اینکه بخش عمده ای از هزینه های مسابقات جهانی ورزش های زورخانه و کشتی پهلوانی را شهرداری تبریز تقبل کرده است، از شهرداری به دلیل حمایت از این رشته ملی تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});