• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

ارومیه تنها شهری که کمربندی ندارد

  • کد خبر : 105067
  • 24 اردیبهشت 1402 - 10:03
ارومیه تنها شهری که کمربندی ندارد
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ارومیه تنها شهری است که کمربندی ندارد و این امر موجب شده تا فشار روی کمربندی خاتم الانبیا بسیار زیاد باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، محسن حمزه لو در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی و مسیر کریدور غرب کشور، ارومیه تنها شهری است که کمربندی ندارد و این امر موجب شده تا فشار روی کمربندی خاتم الانبیا بسیار زیاد باشد که امیدواریم با احداث کنارگذر شرقی این فشار کاهش یابد.

وی ادامه داد: برنامه اصلی ما برای توسعه آذربایجان‌غربی در حوزه آزادراهی، کنارگذر شرقی ارومیه است که به طول ۸۵ کیلومتر از رشکان تا مسیر ارومیه – تبریز امتداد دارد.

حمزه‌لو گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده برای اجرای طرح کنار گذر شرقی ارومیه ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: همچنین ۱۶ دستگاه کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، در شهرهای مختلف استان ساخت، تجهیز و تکمیل می‌شود.

حمزه‌لو گفت: از این آمار ۶ کتابخانه در شهرهای سردشت، نقده، سرو، میاندوآب و ارومیه نیازمند تعمیر، تجهیز، تکمیل، تخریب و بازسازی است.

وی افزود: همچنین ساخت ۱۰ کتابخانه در شهرهای مختلف استان در جریان سفر استاندار مصوب شد که اجرای این طرح‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌های مربوطه است.

حمزه‌لو اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها باید زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد: جذب اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی بدون وقفه در حال انجام است و مشکلی در جذب اعتبارات وجود ندارد.

حمزه لو خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات، مطالبات پیمانکاران راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود و در حال حاضر عملیات راهسازی بدون وقفه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در بخش تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی نیز اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد تأمین شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});