• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9
سیدعباس موسوی:

پل ساخته شده توسط آذربایجان و ایران جایگاه مهمی در کریدور شمال و جنوب دارد

  • کد خبر : 19403
  • 30 خرداد 1400 - 9:00
پل ساخته شده توسط آذربایجان و ایران جایگاه مهمی در کریدور شمال و جنوب دارد
یاز اکو- آذربایجان و ایران پروتكلی در مورد احداث پل جدیدی روی رودخانه آستاراچای در مرز بین دو كشور امضا كرده اند. اجرای توافق نامه ساخت یک پل جدید همچنان ادامه دارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال ریپورت این مطلب را سید عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان بیان کرد. به گفته وی پل روی آستاراچای به طور مشترک ساخته می شود و هزینه آن ۴.۷ میلیون یورو است.

در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران به آذربایجان پروتکلی به امضا رسید. طبق توافق طرفین پل باید ظرف یک سال ساخته شود.

این پل مهمترین نقطه در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب است که زیرساخت های جاده ای ایران و آذربایجان را بهم متصل می کند.

در حال حاضر یک پل آهنی بر روی آستاراچای وجود دارد. این پل در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است و برای مبادله بار و ترانزیت بین دو کشور کافی نیست.

گردش تجاری بین ایران و آذربایجان در حال رشد است. آذربایجان و ایران نقش مهمی در کریدور حمل و نقل شمال و جنوب دارند. در این رابطه احتیاج به ایجاد یک پل جدید است.

افزایش زیرساختهای حمل و نقل میان ایران و آذربایجان

به گفته وی هدف اصلی استفاده بهتر از چندین نوع زیرساخت حمل و نقل بین دو کشور از جمله حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی است.

سفیر ایران در آذربایجان افزود: قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران ما می خواستیم خلاصه فعالیت اقتصادی دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و نتیجه گیری نهایی در مورد اینکه چه عملکردی داشتیم بهش برسیم. در همین راستا شاهین مصطفایف معاون نخست وزیر آذربایجان عازم تهران شد. تعدادی از جلسات رسمی در تهران برگزار شد. بلافاصله سه وزیر ایرانی از آذربایجان دیدار کردند.

لازم به ذکر است که در ماه های ژانویه تا مه سال جاری میلادی گردش تجاری بین ایران و آذربایجان ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۱۶۴ میلیون و ۴۲۹ هزار دلار آمریکا رسیده است.

در گردش تجاری صادرات آذربایجان ۳۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به ۸ میلیون دلار رسیده است، در حالی که واردات از ایران به آذربایجان ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و به ۱۵۵ میلیون دلار رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});