• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به صورت بین المللی

  • کد خبر : 96392
  • 05 اسفند 1401 - 14:00
برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به صورت بین المللی
یاز اکو - فرماندار اهر از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان‌ شرقی ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران افزود: با خلاقیت و نوآوری هنرمندان هنر‌های نمایشی شهرستان اهر، جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ۱۵ دوره را به‌صورت استانی و ملی به‌طور موفق پشت سر گذاشته و نتایج مثبتی برای رشد و توسعه هنر‌های نمایشی استان و منطقه داشته است.

وی ادامه داد: بر حسب استقبال هنرمندان و تجربه موفق برگزاری ۱۵ دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ارتقای جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران از ملی به بین‌المللی را صادر کرده است و شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار به‌صورت بین‌المللی و با حضور گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

غنی زاده با بیان اینکه اهر در سال ۱۴۰۲ به قطب جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌شود اظهار کرد: این شهرستان در سال آینده میزبان اولین جشنواره شوسواری اسب منطقه‌ ارسباران، سومین دوره جشنواره سراسری عکس سال ارسباران و شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران خواهد بود.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی هم در این نشست بر ضرورت آماده‌سازی مقدمات و زیرساخت‌ها برای پذیرش هنرمندان خارجی تئاتر در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران محصول تلاش جمعی هنرمندان اهری است که ۱۵ دوره متوالی را به‌صورت موفق پشت سر گذاشته و شانزدهمین دوره را به‌صورت بین‌المللی تجربه خواهد کرد.

علی محرمی مطالبه‌گری هنرمندان و حمایت مردم اهر را در ارتقا جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به بین‌المللی نقطه قوت حوزه هنر‌های نمایشی ذکر کرد و یادآور شد: جشنواره تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران به رویداد‌های فرهنگی و هنری جریان‌ساز تبدیل شده است و مردم این جشنواره‌ها را مطالبه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از طرفی مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها از جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران مناسب است به عبارتی دیگر اگر حمایت مردم و همکاری دستگاه‌ها و مسئولان نبود شاید جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران جریان‌ساز حوزه فرهنگ و هنر نمی‌شد.

در این نشست احمد رجب‌پور با پیشنهاد انجمن هنر‌های نمایشی اهر و موافقت اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌عنوان دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});