• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
7

ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان خسارت دیده از وقوع سیل

  • کد خبر : 17651
  • 16 خرداد 1400 - 9:15
ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان خسارت دیده از وقوع سیل
یاز اکو - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان خسارت دیده از وقوع سیل و بارش تگرگ در اهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، احمد محرم‌زاده در بازدید از مناطق کشاورزی و روستایی خسارت‌دیده از سیل و تگرگ اخیر در شهرستان اهر اظهار داشت: با بلایای طبیعی نمی‌توان مقابله کرد و خسارت اخیر سیل و تگرگ به اراضی زراعی، باغات، دام روستاییان و واحدهای مسکونی و دامی در شهرستان اهر قابل‌توجه بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: از مسئولان انتظار می‌رود تا تمهیداتی برای جبران خسارت ناشی از وقوع سیل و بارش تگرگ در ۲۷ روستای شهرستان اهر اتخاذ کنند و از طرفی پرداخت تسهیلات کم‌بهره و در صورت امکان بلاعوض برای روستاییان خسارت‌دیده پرداخت شود.

وی یادآور شد: متأسفانه امسال حوادث غیرمترقبه معیشت روستاییان و تولیدات حوزه کشاورزی را در شهرستان اهر با چالش جدی مواجه کرده است، در حالی که سفره معیشتی روستاییان در پی خسارت‌های ناشی از وقوع سیل کوچک‌تر شده و نیاز به حمایت دولت دارند.

خسارت ۲۷۵ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی اهر

محرم‌زاده گفت: از بابت خسارت سیل به حوزه کشاورزی و منازل مسکونی و واحدهای دامی به وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی تذکر کتبی نوشتم که ۸۱ نفر از نمایندگان مجلس حمایت کردند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که قطعاً اجازه نخواهم داد تا روستاییان آسیب‌دیده از سیل بدون دریافت غرامت بمانند، خاطرنشان کرد: ضمن همدردی با روستائیانی که تولیدات کشاورزی و دامی آنها در سیل اخیر از بین رفته؛ از دستگاه‌های استانی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط جبران خسارت سیل و تگرگ اخیر را پیگیر هستم.

وی از خسارت ۲۷۵ میلیارد تومانی سیل، تگرگ، طوفان، سرمازدگی و … به بخش کشاورزی شهرستان اهر خبر داد و گفت: در بارش تگرگ و وقوع سیل اخیر که موجب آبگرفتگی معابر شهری و خسارت به منازل مسکونی شهروندان اهری شده بود، ۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی اهر خسارت زد و مجموع خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن به ۲۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام جناب واقیت اینه که سیل به خانه من اومد و گله زندیکمو داغون کرد که اون لحظه من تبریز بودم ودرخانه دوتا دختر ویک خانم ویک پیرزن مریض که ده بار به حال احمر زنک زدند ولی کمک به ایشان نرسی فردا اون روز اومدن عکس کرفتن واون شخصی که اومده بود از آتشنشانی داشت به روزکار من کریه میکرد حتی یخجالم سالم نبود که آب سرد بنوشیم پس چی شد اینهمه وعده توا خدا با آبروی مردم بازی نکنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});