• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

کنایه «هم‌میهن» به مسئولان: اگر ناراحت نمی‌شوند، علاوه بر گوشت، قیمت «همه» کالاهای اساسی افزایش یافته

  • کد خبر : 96386
  • 05 اسفند 1401 - 13:30
کنایه «هم‌میهن» به مسئولان: اگر ناراحت نمی‌شوند، علاوه بر گوشت، قیمت «همه» کالاهای اساسی افزایش یافته
یاز اکو - روزنامه هم میهن به مسئولان کنایه زده که اگر ناراحت نمی‌شوند علاوه بر گوشت، قیمت همه کالاهای اساسی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از هم میهن، اگر مسئولان دولت و مشاوران رسانه‌ای آنها ناراحت نمی‌شوند، باید بگوییم که ماجرا فقط گوشت نیست. قیمت همه کالاهای اساسی از روغن و برنج گرفته تا چای و قند و شکر افزایش یافته و امیدی به کاهش قیمت این اقلام وجود ندارد. در آستانه شب عید قرار داریم و احتمالا تقاضا برای کالاهای اساسی افزایش پیدا می‌کند.

روزنامه هم میهن سپس نوشته است: از اینها که بگذریم باید برای اقتصاد پرمساله فکری کنیم. اقتصاد مانند یک خانه نیست که در یک لحظه فروبریزد و تارومار شود، بلکه مانند یک کش است که هیچ‌وقت پاره نمی‌شود. تورم نقطه به نقطه بهمن‌ماه به ۵۳٫۴ درصد رسیده و تورم سالانه به ۴۷٫۷ درصد و پیش‌بینی‌ها از تورم سال آینده بسیار بیشتر است.

این یعنی تورم سالانه ۴/۱ درصد نسبت به ماه قبل و تورم نقطه به نقطه ۴/۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد کرده است. البته تورم ماهانه حدود ۸/۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. با این حساب اگر ناراحت نمی‌شوید باید بگوییم که پیش‌بینی می‌شود که سال آینده از امسال بدتر باشد. پیش‌بینی‌ها از تورم سال آینده بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است. پس اگر برنامه خرید کالایی برای سال آینده را دارید ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت را در برنامه‌ریزی خود لحاظ کنید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});