• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
6

۸۰ درصد هزینه‌های پسماند در مرحله جمع آوری است

  • کد خبر : 105120
  • 24 اردیبهشت 1402 - 13:45
۸۰ درصد هزینه‌های پسماند در مرحله جمع آوری است
یاز اکو - رئیس سازمان پسماند گفت: بیش از ۸۰ درصد هزینه‌ها در مرحله جمع آوری است که دلایل آن بالا بودن تعداد نیرو در جمع آوری زباله و دلیل دیگر پراکندگی تجمع زباله به دلیل عدم آموزش صحیح مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حبیبه هراتی، در جلسه علنی شورای شهر تبریز در دستور جلسه دوم گزارش شهرداری تبریز در خصوص ساماندهی پسماند تشریح کرد: در سال گذشته ۵۳ میلیارد تومان تعهد داشتیم که نسبت به بودجه ۱۱۴ درصد آن محقق شده است و درصد جمع آوری به صورت مکانیزه ۸۷ درصد و تعداد ۱۶۹ خودروی جمع آوری داریم.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد هزینه‌ها در مرحله جمع آوری است که دلایل آن بالا بودن تعداد نیرو در جمع آوری زباله و دلیل دیگر پراکندگی تجمع زباله به دلیل عدم آموزش صحیح مردم است.

رئیس سازمان پسماند تصریح کرد: ۱۰ دستگاه کمپرسی، ۴ دستگاه کشنده و ۱۲ نیسان به قیمت دولتی و دو دستگاه سیم تریلی مسقف و مجهز با مخزن شیرابه خریداری شده و تعمیر چهار دستگاه سیم تریلر هم انجام شده است.

در ادامه احد صادقی در خصوص تفکیک از مبدا توضیح داد: شهردار تبریز در جلسات قبل عنوان کرد که مشکل تفکیک از مبدا حل شده اما خانم هراتی عنوان کرد که این مشکل پابرجاست. فروش ضایعات پسماندهای صنعتی تخلف بزرگی بود که کسی هم پاسخگوی آن نبود.

وی ادامه داد: درباره نفوذ شیرابه زباله‌ها به خاک در ادامه واریز آن به کومور چای همچنان مشکلات زیست محیطی ادامه دارد و لطفا گزارش محیط زیست در خصوص آنالیز این شیرابه‌ها بعد از تصفیه به شورا هم داده شود.

هوشیار، شهردار تبریز هم در این خصوص عنوان کرد: آنالیز آزمایشگاه‌ها به تمام اعضای شورا داده شود. در خصوص پیمانکار تفکیک زباله کار این پیمانکار تمام شده است و اگر گره حقوقی باز شود شهرداری به مساله تفکیک از مبدا ورود خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});