• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

تولید ۲۰ هزار تن گندم در شهرستان بناب

  • کد خبر : 70750
  • 26 تیر 1401 - 12:45
تولید ۲۰ هزار تن گندم در شهرستان بناب
یاز اکو - مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از آغاز خرید تضمینی گندم سال 1401 در این شهرستان با قیمت تضمینی 11 هزار و 500 تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، روح اله خیری در گفتگو با خبرنگاران گفت: طبق مصوبه دولت قیمت خرید تضمینی گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که برای تشویق کشاورزان برای تحویل گندم مازاد خود و اجرای طرح خرید تضمینی، ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

 خیری در همین ارتباط از کارخانه آرد اطهر به عنوان خریدار و استفاده کننده مستقیم گندم شهرستان نام برد و افزود: خرید تضمینی گندم تا ۱۵ شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گندم در شهرستان بناب به پایاب شبکه آبیاری سد علویان اختصاص دارد، گفت: میزان سطح زیر کشت در سال جاری حدود ۸ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۵ هزار هکتار به اراضی آبی و تولید گندم آبی و ۳ هزار هکتار به اراضی دیم جهت تولید گندم دیم تخصیص یافته است.

خیری با اشاره به عملکرد تولید گندم در شهرستان بناب گفت: با توجه به کاهش بارندگی، کمبود آب در مخزن سد علویان و خشک‌سالی، بیشترین عملکرد تولید ۱۱ هزار کیلوگرم در هکتار و میانگین عملکرد تولید شهرستان ۳۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی افزود: میزان گندم تولیدشده در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از افرادی که به‌صورت سلف‌خری در بازار خریدوفروش گندم فعالیت دارند خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب و با در دست داشتن مدارک نسبت به تکمیل فرم سلف‌خری اقدام کنند تا در زمان تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی، با مشکل مواجه نشوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});