• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

نخستین جشنواره سرود غدیر ویژه دختران سهند به ایستگاه پایانی رسید

  • کد خبر : 70748
  • 26 تیر 1401 - 12:30
نخستین جشنواره سرود غدیر ویژه دختران سهند به ایستگاه پایانی رسید
یاز اکو - همزمان با ایام گرامیداشت دهه ولایت و امامت نخستین جشنواره سرود غدیر به همت کانون فرهنگی و تبلیغی تسنیم در شهر سهند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حجت الاسلام منیب راد امام جمعه سهند در آیین اختتامیه این جشنواره ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این رویداد فرهنگی در شهر سهند گفت: برپایی چنین رویداد های ارزشمندی زمینه قرار گرفتن کودکان و  نوجوانان در مسیر امامت و ولایت است.

وی واقعه غدیر را نقطه عطفی در تاریخ اسلام دانست که عدم توجه به آن موجب شکاف در میان مسلمان شد.

موسیقی جزیی از زندگی مردم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سهند نیز در این آیین ضمن یاد آوری اهمیت سرود از نگاه رهبر انقلاب تاکید کرد: موسیقی جزئی از زندگی مردم است و نمی توان آن را از زندگی مردم حذف کرد.

حجت الاسلام نقیان خاطر نشان کرد: موسیقی و سرود بخشی اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی هستند و لازمه فعالیت در این حوزه مهم و اثر بخش شناخت عقبه تاریخی سرودهای انقلابی موفق است.

وی با اشاره به هنرمندان فرهیخته موسیقی و آواز در هنر انقلاب که از آذربایجان برخاسته اند گفت: سرود یک بستر برای بیان و معرفی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است که می توان به مدد آن کار تربیتی به شکل غیر مستقیم انجام داد.

نبود پیوست فرهنگی در توسعه عمرانی سهند

مکرم فکور فعال فرهنگی و از اعضای کانون فرهنگی فرهنگی و تبلیغی تسنیم در تبیین اهداف برگزاری جشنواره  سرود دختران غدیر و تولیدات رسانه ای با محوریت غدیر گفت: اعتلای کمی وکیفی گروه های فعال سرود سهند، انسجام فعالیت های بامحوریت غدیر و به چالش کشیدن توانمندی دختران فعال  در حوزه سرود و رسانه از عمده دلایل برگزاری این رویداد فرهنگی در سهند بوده است.

وی ضمن انتقاد از نبود پیوست فرهنگی و اجتماعی در توسعه عمرانی شهر سهند تصریح کرد: لازمه توسعه پایدار و کاهش آسیب های اجتماعی توجه و اهتمام به حوزه فرهنگ است.

وی تشکل های مردم نهاد را بازوی کمکی نهادی های  متولی و مدیران شهری دانست  وخواستار همراهی بیش از پیش مدیران شهری در راستای توسعه فضاها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه دختران شد.

نخستین جشنواره سرود غدیر ویژه دختران سهند وجشنواره تولیدات رسانه ای با محوریت غدیر با همراهی اداره تبلیغات اسلامی سهند، حوزه بسیج فاطمیون این شهر ۲۲ و ۲۵ تیر ماه در فرهنگسرای هشت بهشت برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});